Cursus accountmanagement

De cursus accountmanagement helpt sales professionals te ontwikkelen tot 'account leaders'. De combinatie van innovatieve sales-, beinvloedings-, leiderschap- en changemanagement technieken maakt deze training accountmanagement tot een innovatieve praktijktraining.

Training accountmanagement

De cursus accountmanagement 'Van accountmanagement naar account leiderschap' is de meest complete accountmanagement training uit het DOOR aanbod. Het programma helpt accountmanagers door te groeien naar volwaardige account leiders. Onderwerpen als accountplanning, beïnvloeding, aansturen van een accountteam, data driven accountmanagement en account leiderschap zijn belangrijke onderwerpen uit het programma. Deze accountmanagement opleiding bestaat uit online begeleiding, offline praktijktraining en coaching door jouw DOOR professional. Daarnaast ontvang je toegang tot een persoonlijke portal www.zelfdoortrainen.nl. Na afloop van deze accountmanagement opleiding ben je in staat om:

  • De laatste accountmanagement technieken in de praktijk toe te passen
  • De klant en het accountteam succesvol te leiden
  • Accounts structureel commercieel te laten doorgroeien
  • Inzichten uit het change management als accountmanager te benutten

Deze accountmanagement training begint een paar keer per jaar. Het programma neemt ongeveer 4 maanden in beslag en helpt je door te groeien als account leider. De investering in het programma bedraagt € 2.640,= exclusief BTW. Dit is inclusief alle locatiekosten, reiskosten van de DOOR-trainer, jouw persoonlijke portal en een jaar lang kosteloos toegang tot de DOOR-community.

Werkwijze van de cursus accountmanagement

Een accountmanagement training van DOOR is altijd op maat en een persoonlijke 'reis'. Daarom wordt bij deze accountmanager cursus gestart met een persoonlijk intake. Het betekent dat jouw DOOR trainer met jou en met jouw leidinggevende een open gesprek voert. De uitkomsten worden vertaald in een accountmanagement opleiding voor jou op maat. Na de intake ontvang jij jouw inloggegevens voor de trainingsportal www.zelfdoortrainen.nl met jouw persoonlijke trainingsschema. Het programma bestaat uit vier trainingsdagen samen met maximaal vijf andere accountmanagers. Zo wordt de persoonlijke aandacht maximaal gegarandeerd en leer jij optimaal van anderen. Daarnaast vinden vijf online coach bijeenkomsten plaats, om het geleerde in jouw accountmanagement praktijk te borgen en te zorgen dat jij de account management technieken maximaal in jouw praktijk kunt toepassen. Het programma wordt afgesloten met uitreiking van de certificaten samen met jouw leidinggevende en de andere deelnemers. Je wordt daarna onderdeel van de DOOR community en blijft continu op de hoogte van nieuwe account management inzichten!

Een intakegesprek, waarvoor is dat precies?

DOOR gelooft dat iedereen uniek is. Daarom wordt het programma afgestemd op jouw persoonlijke behoeftes en wensen al accountmanager. Wij geloven dat je dan gaat van een opleiding accountmanager naar een commerciële training mét impact. Tijdens de intake met jou en jouw leidinggevende worden de uitgangspunten voor het programma bepaald. Deze worden samen met jou verwerkt in een persoonlijke trainingsschema dat gedurende het hele programma centraal staat.

Waarom in groepen van zes deelnemers?

Dit programma is niet zomaar een opleiding accountmanagement, maar een resultaatgericht programma van vier maanden. Jouw DOOR trainer gaat een intensief begeleidingstraject met je aan (net als met de andere vijf deelnemers). Daarnaast is het belangrijk dat er tijdens de accountmanagement cursus voldoende aandacht is voor iedereen. Daarom is de maximale groepsgrootte per trainer 6 deelnemers.

Onderwerpen in de training accountmanagement

  1. Accountplanning
    Een goed accountplan met draagvlak bij jouw klant én in jouw organisatie is goud waard. Wat maakt een effectief accountplan?
  2. Accountmanagement vs. account leiderschap
    Het managen van een account is iets anders dan het account leiden. Je werkt aan jouw (niet hiërarchische) leiderschapskwaliteiten.
  3. Verandermanagement voor accountmanagers
    Er verandert veel, zowel bij jouw klanten als in jouw eigen organisatie. Jouw vaardigheden als 'verandermanager' en 'projectmanager' zijn steeds belangrijker.
  4. Strategisch-, tactisch en operationeel accountmanagement
    Het beïnvloeden, voeren van stakeholdersmanagement en kunnen 'schakelen' op alle niveau's van een organisatie, helpt je effectiever te zijn.
  5. Sales funnel management
    Hoe ontwikkel je leads en kansen tot effectieve deals, zonder in te boeten op kwaliteit, marge en klanttevredenheid?
  6. Klant segmentatie
    Jouw klanten gesegmenteerde aandacht geven (samen met jouw accountteam), maakt dat jij effectief jouw doelstellingen bereikt.
  7. Relatiemanagement
    Naast account leider ben je ook relatie leider. Je leert de belangrijkste vaardigheden van een effectief relatie bouwer.
  8. Commercieel onderhandelen
    Onderhandelen is een cruciale vaardigheid voor de succesvolle accountmanager. Je leest hoe jij de onderhandeling voert mét behoud van de relatie.
Maatwerk