Training klantgericht telefoneren

De telefoon blijft een belangrijk visitekaartje voor bedrijven bij vragen of klachten van klanten. Juist door de vergaande digitalisering gaat ook de verwachting van dienstverlening aan de telefoon omhoog.

Cursus klantgericht telefoneren

De training klantgericht telefoneren is dé praktijktraining om telefoongesprekken met klanten te voeren die verwachtingen overtreffen. Je leert bewezen gesprekstechnieken in jouw telefoonpraktijk toe te passen. Onderwerpen als structuur, gesprekstechnieken, weerstand en vraagstellingstechnieken vormen een vast onderdeel van het programma. Het programma bestaat uit een online begeleiding, offline praktijktraining en coaching door jouw DOOR professional. Je ontvangt ook toegang tot jouw persoonlijke portal www.zelfdoortrainen.nl. Na afloop van het programma 'Klantgericht telefoneren' ben je in staat om:

  • Verwachtingen in telefoongesprekken te overtreffen
  • De juiste structuur aan te houden in telefoongesprekken
  • Succesvol inbound- en outbound telefoongesprekken te voeren
  • Jouw aanpak af te stemmen op jouw klanten
  • Om te gaan met weerstanden, bezwaren en klachten

De training 'Klantgericht telefoneren' begint een paar keer per jaar. Deze cursus klantgericht telefoneren neemt ongeveer 2 maanden in beslag en helpt je échte resultaten te boeken met jouw klanten. De investering in het programma bedraagt € 1.320,= exclusief BTW. Dit is inclusief alle locatiekosten, reiskosten van de DOOR-trainer, jouw persoonlijke portal en een jaar lang kosteloos toegang tot de DOOR-community.

Training klantgericht telefoneren op maat

De telefoonpraktijk is vaak uniek en specifiek. Door het programma 'klantgericht telefoneren' op maat in te zetten, zorg je dat de impact van het programma nog hoger is.

Meer over maatwerk

Werkwijze van de training 'Klantgericht telefoneren'

Een cursus klantgericht telefoneren van DOOR is altijd op maat en een persoonlijke 'reis'. Daarom wordt bij deze training gestart met een persoonlijk intake. Het betekent dat jouw DOOR-trainer met jou en met jouw leidinggevende een open gesprek voert. De uitkomsten worden vertaald in een training klantgericht telefoneren voor jou op maat. Na de intake ontvang jij jouw inloggegevens voor jouw trainingsportal www.zelfdoortrainen.nl met jouw persoonlijke trainingsschema. Het programma bestaat uit twee trainingsdagen samen met maximaal vijf andere deelnemers. Zo wordt de persoonlijke aandacht maximaal gegarandeerd en leer jij optimaal van anderen. Daarnaast vinden drie online coach bijeenkomsten plaats, om het geleerde in jouw telefoon praktijk te borgen en te zorgen dat jij de technieken maximaal in jouw praktijk kunt toepassen. Het programma wordt afgesloten met uitreiking van de certificaten samen met jouw leidinggevende en de andere deelnemers. Je wordt daarna onderdeel van de DOOR-community en blijft continue op de hoogte van nieuwe telefoon inzichten!

Een intake gesprek, waarvoor is dat precies?

DOOR gelooft dat iedereen uniek is. Daarom wordt het programma afgestemd op jouw persoonlijke behoeftes en wensen. Wij geloven dat je dan echt impact maakt met het programma. Tijdens de intake met jou en jouw leidinggevende worden de uitgangspunten voor het programma bepaald. Deze worden samen met jou verwerkt in een persoonlijke trainingsschema dat gedurende het hele programma centraal staat.

Waarom in groepen van zes deelnemers?

Dit programma is niet zomaar een telefoon training, maar een resultaatgericht programma van twee maanden. Jouw DOOR-trainer gaat een intensieve begeleiding met je aan (net als met de andere vijf deelnemers). Daarnaast is het belangrijk dat er tijdens de training telefoneren voldoende aandacht is voor iedereen. Daarom is de maximale groepsgrootte per trainer 6 deelnemers.

Onderwerpen in de training klantgericht telefoneren

  1. Voorbereiding van goede gesprekken
    Een goede voorbereiding is in de regel het halve werk. Hoe jij jouw telefoon gesprekken perfect voorbereid, leer je hier.
  2. Gesprekstechnieken
    De meest actuele en bewezen gesprekstechnieken van inbound en outbound telefonie helpen je verwachtingen van klanten overtreffen
  3. Vraagstellingstechnieken
    Hoe jij jouw vragen stelt en welke vragen jij stelt, hebben een invloed op hoe jouw klanten jouw gesprek ervaren
  4. Omgaan met weerstand
    Weerstanden komen regelmatig voor tijdens telefoongesprekken. Hoe ga je hier mee om en rond je jouw gesprekken altijd positief af?
  5. Inspelen op het gedrag van klanten
    Klanten zijn mensen en hebben behoeftes. Hoe je inspeelt op het gedrag en de behoeftes van klanten, leer je in dit programma
  6. Commerciële vaardigheden aan de telefoon
    De commerciele vaardigheden tijdens inbound en outbound telefoongesprekken worden getraind en in de praktijk gebracht
Contact