Meer dan 44 jaar ervaring!

Accountmanagement

  • Strategisch leiderschap binnen accountteams
  • Praktische en resultaatgerichte accountplannen
  • Versterkte rol als strategische gesprekspartner

Inhoud

Accountmanagement is de strategische salestraining waarin je leert om langdurige klantrelaties op te bouwen en commerciële kansen optimaal te benutten.

Wanneer is deze training iets voor jou?

Je bent een ervaren accountmanager of key accountmanager en bent klaar om je rol uit te breiden naar strategisch accountleiderschap, zowel intern als bij je klanten 

Je wilt leren hoe je praktische en resultaatgerichte accountplannen opstelt die lange termijn succes en meer omzet bij je belangrijkste accounts realiseren

Je zoekt naar manieren om effectief een accountteam te leiden en de visie van jouw klant te verbinden met de doelen van jouw organisatie

Wat jij leert in deze training

Succesvol een accountteam leiden

Een praktisch accountplan opzetten en implementeren

De visie van de klant en jouw organisatie verbinden

Vraag en aanbod effectief op elkaar afstemmen

Stakeholders beïnvloeden voor duurzame resultaten

Lees alvast de blog: Een salesplan: last of lust?

Trainingsdata

Dag 1 | 14-01-2026

Dag 2 | 11-02-2026

Dag 3 | 18-03-2026

Liever op een ander moment starten?

Neem contact op

Programma

In het programma van 4 maanden word je een strategisch accountleider. Je traint in een kleine groep van maximaal 6 deelnemers — zo leer je niet alleen van de trainer, maar ook van elkaar. En is er veel aandacht voor jou en jouw situatie. Deze praktijktraining combineert de juiste ingrediënten om impact te maken:

  • Persoonlijke intake samen met jouw leidinggevende en jouw DOOR trainer met gezamenlijk commitment op jouw doelen

  • 3 Praktijktrainingen op locatie, oefenen vanuit jouw praktijksituatie met veel persoonlijke aandacht

  • Online zelf leren in de DOOR Academy. In jouw tempo, met ruimte om extra e-learnings te volgen of extra gesprekken te oefenen met Avatar DOOR-Trainer Dorus.

  • 2 Online 1-op-1 coachings tussendoor zodat je met focus werkt aan jouw doelen

  • Met e-assessments zie je zwart-op-wit hoe jij groeit in de praktijk. Geen gevoel, maar feiten.

  • Je sluit af met een feestelijke certificaatuitreiking, samen met jouw leidinggevende.

  • 6 Maanden na jouw training is er een extra 1-op-1 coaching met jouw DOOR trainer

  • Je houdt nog 6 maanden onbeperkt toegang tot de Online DOOR Academy. Waarin je jezelf verder kunt ontwikkelen als salesprofessional.

  • Extra: Jouw leidinggevende krijgt zonder extra kosten óók toegang tot de Online DOOR Academy met +200 E-learnings op sales en leiderschap.

Resultaat

Na afloop van het programma:

Kun jij succesvol een accountteam leiden 

Zet jij resultaatgerichte en praktische accountplannen op 

Ben jij in staat om lange termijn resultaten met klanten te realiseren 

Ben jij dé gesprekspartner voor directies, intern en bij de klant 

Eerst je medior vaardigheden verder versterken? Bekijk het programma klantgericht verkopen

Klantgericht verkopen

Klantgericht verkopen’ is dé ‘next level sales training’ waarin je leert inspelen op de échte klantbehoefte en hoe jij daar met jouw oplossing én communicatiestijl perfect op aansluit.
  • Doorlooptijd 4 maanden
  • Trainingsdagen 3 dagen

Trainers

Leer de trainers kennen

Praktische informatie

  • Niveau Senior
  • Datum 14-01-2026
  • Locatie Stationshuis
  • Duur 4 maanden
  • Trainingsdagen 3 dagen
  • Deelnemers 6
  • Investering € 2.100 excl. BTW
Training boeken Brochure downloaden
Google reviews 4.7

Ervaringen

4.7 uit meer dan 500 deelnemers

Ervaringen

Branches

Iedere sector of branche is uniek. De taal, de cultuur, de mensen en dus ook de trainingen. Daarom werkt DOOR met specialisten die eigen zijn met een branche. Het gevolg is een programma dat naadloos aansluit op de taal, cultuur, ontwikkelingen én vooral op de mensen.

  • Zorg
  • Retail
  • Handel & industrie
  • Financiële dienstverlening

Waarom het zo belangrijk is om het vakgebied goed te kennen.

Meld je aan voor deze training

Klaar om je accountmanagement vaardigheden te versterken? Neem dan contact met ons op.

  • Datum 14-01-2026
  • Locatie Stationshuis
  • Duur 4 maanden
  • Trainingsdagen 3 dagen
  • Deelnemers 6
  • Investering € 2.100 excl. BTW

Vul je gegevens in

We nemen zo snel mogelijk contact met je op
*

Meer weten over deze training?

Download de brochure over Accountmanagement
*

Anderen bekeken ook

Verkoop binnendienst

Leer om met impact te presenteren en jouw verhaal krachtig over te brengen.
  • Doorlooptijd 4 maanden
  • Trainingsdagen 3 dagen

Train-de-Trainer

Leer hoe je een impactvolle trainer wordt door het ontwerpen en uitvoeren van op maat gemaakte trainingsprogramma’s.
  • Doorlooptijd 4 maanden
  • Trainingsdagen 3 dagen

Telefonische acquisitie

Het praktische trainingsprogramma voor iedereen die regelmatig offertes schrijft.
  • Doorlooptijd 2 maanden
  • Trainingsdagen 2 dagen

FAQ

Veelgestelde vragen

Geven jullie deze training ook incompany?

Absoluut, we bieden onze trainingen ook incompany aan. We passen de inhoud aan op de specifieke behoeften van jouw team en verzorgen de training op locatie. Ideaal voor bedrijven die direct resultaat willen zien.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen via bankoverschrijving. Na inschrijving ontvang je een factuur. Voor maatwerk en incompany trainingen zijn flexibele betalingsopties beschikbaar.

Hoe moet ik mij voorbereiden op de sessies?

Vooraf ontvang je alle benodigde informatie, zoals materialen of intakeformulieren. Dit zorgt ervoor dat je optimaal voorbereid aan de sessies begint.

Is dit wel iets voor mij?

Onze trainingen passen bij verschillende niveaus en leerstijlen. Of je nu start of al ervaren bent, we hebben een training die bij je past. Twijfel? Neem contact op voor advies.

Kan ik de training annuleren of verzetten?

Ja, annuleren of verzetten kan, afhankelijk van onze annuleringsvoorwaarden. Neem zo snel mogelijk contact met ons op voor de details.

Kunnen jullie deze training ook op maat maken voor mijn team of bedrijf?

Ja, wij bieden maatwerk trainingen aan die volledig zijn afgestemd op de behoeften van jouw team of organisatie. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Welke contact momenten zijn er?

Tijdens de training zijn er intakegesprekken, regelmatige check-ins, en een evaluatie na afloop. Voor maatwerk en incompany trajecten bieden we aanvullende contactmomenten.

Benieuwd hoe wij onze trainingen op maat kunnen maken voor jouw bedrijf?

Neem contact met ons op