Accountmanagement is de strategische salestraining waarin je leert om langdurige klantrelaties op te bouwen en commerciële kansen optimaal te benutten.
Je bent een ervaren accountmanager of key accountmanager en bent klaar om je rol uit te breiden naar strategisch accountleiderschap, zowel intern als bij je klanten
Je wilt leren hoe je praktische en resultaatgerichte accountplannen opstelt die lange termijn succes en meer omzet bij je belangrijkste accounts realiseren
Je zoekt naar manieren om effectief een accountteam te leiden en de visie van jouw klant te verbinden met de doelen van jouw organisatie
Succesvol een accountteam leiden
Een praktisch accountplan opzetten en implementeren
De visie van de klant en jouw organisatie verbinden
Vraag en aanbod effectief op elkaar afstemmen
Stakeholders beïnvloeden voor duurzame resultaten
Lees alvast de blog: Een salesplan: last of lust?
Dag 1 | 14-01-2026
Dag 2 | 11-02-2026
Dag 3 | 18-03-2026
In het programma van 4 maanden word je een strategisch accountleider. Je traint in een kleine groep van maximaal 6 deelnemers — zo leer je niet alleen van de trainer, maar ook van elkaar. En is er veel aandacht voor jou en jouw situatie. Deze praktijktraining combineert de juiste ingrediënten om impact te maken:
Persoonlijke intake samen met jouw leidinggevende en jouw DOOR trainer met gezamenlijk commitment op jouw doelen
3 Praktijktrainingen op locatie, oefenen vanuit jouw praktijksituatie met veel persoonlijke aandacht
Online zelf leren in de DOOR Academy. In jouw tempo, met ruimte om extra e-learnings te volgen of extra gesprekken te oefenen met Avatar DOOR-Trainer Dorus.
2 Online 1-op-1 coachings tussendoor zodat je met focus werkt aan jouw doelen
Met e-assessments zie je zwart-op-wit hoe jij groeit in de praktijk. Geen gevoel, maar feiten.
Je sluit af met een feestelijke certificaatuitreiking, samen met jouw leidinggevende.
6 Maanden na jouw training is er een extra 1-op-1 coaching met jouw DOOR trainer
Je houdt nog 6 maanden onbeperkt toegang tot de Online DOOR Academy. Waarin je jezelf verder kunt ontwikkelen als salesprofessional.
Extra: Jouw leidinggevende krijgt zonder extra kosten óók toegang tot de Online DOOR Academy met +200 E-learnings op sales en leiderschap.
Na afloop van het programma:
Kun jij succesvol een accountteam leiden
Zet jij resultaatgerichte en praktische accountplannen op
Ben jij in staat om lange termijn resultaten met klanten te realiseren
Ben jij dé gesprekspartner voor directies, intern en bij de klant
Eerst je medior vaardigheden verder versterken? Bekijk het programma klantgericht verkopen
4.7 uit meer dan 500 deelnemers
Branches
Iedere sector of branche is uniek. De taal, de cultuur, de mensen en dus ook de trainingen. Daarom werkt DOOR met specialisten die eigen zijn met een branche. Het gevolg is een programma dat naadloos aansluit op de taal, cultuur, ontwikkelingen én vooral op de mensen.
Waarom het zo belangrijk is om het vakgebied goed te kennen.
Meld je aan voor deze training
Klaar om je accountmanagement vaardigheden te versterken? Neem dan contact met ons op.
FAQ
Absoluut, we bieden onze trainingen ook incompany aan. We passen de inhoud aan op de specifieke behoeften van jouw team en verzorgen de training op locatie. Ideaal voor bedrijven die direct resultaat willen zien.
Je kunt betalen via bankoverschrijving. Na inschrijving ontvang je een factuur. Voor maatwerk en incompany trainingen zijn flexibele betalingsopties beschikbaar.
Vooraf ontvang je alle benodigde informatie, zoals materialen of intakeformulieren. Dit zorgt ervoor dat je optimaal voorbereid aan de sessies begint.
Onze trainingen passen bij verschillende niveaus en leerstijlen. Of je nu start of al ervaren bent, we hebben een training die bij je past. Twijfel? Neem contact op voor advies.
Ja, annuleren of verzetten kan, afhankelijk van onze annuleringsvoorwaarden. Neem zo snel mogelijk contact met ons op voor de details.
Ja, wij bieden maatwerk trainingen aan die volledig zijn afgestemd op de behoeften van jouw team of organisatie. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Tijdens de training zijn er intakegesprekken, regelmatige check-ins, en een evaluatie na afloop. Voor maatwerk en incompany trajecten bieden we aanvullende contactmomenten.