Schiet raak met ‘Klantgericht zakelijk chatten 4D’

Klantgericht Zakelijk Chatten 4D

Algemeen

Gratis zelftrainboek!

De moderne klant en consument willen snel geholpen worden; chat kan daarbij helpen. Uw klant hoeft dan alleen maar uw website te bezoeken. Verleidt u deze bezoekende klant tot een chatgesprek? Klanten winnen met ‘chatten’ doet u echter niet zomaar – het is een geheel andere manier van communiceren. Met het 4-dimensionale programma ‘Klantgericht zakelijk chatten 4D’ schiet u in de kruising met proactieve, klantgerichte chatgesprekken. Zodat u de klant anno nu via de chat voor u wint.

De vier dimensies van de 4D-aanpak zijn:

  • 2 dagen klassikale praktijktraining
  • 2 verdiepende online videocoachingsessies
  • deelnemen aan metingen, testen en toetsen
  • zelf doortrainen met uw persoonlijke trainingsportal

Tijdens het programma 'Klantgericht zakelijk chatten 4D' wordt u drie maanden gecoacht, geprikkeld, gestimuleerd, getoetst en getraind. Zodat u meer tevreden klanten houdt en meer (nieuwe) klanten wint. U leert denken, handelen en reageren als een topsporter. En dat ziet u terug in de resultaten.

Dit programma is voor uw organisatie ook geheel op maat beschikbaar.

 

Resultaten

Na deze 4D-aanpak:

  • Kunt u een professioneel chatgesprek voeren.
  • Weet u hoe u vragen klantgericht beantwoordt.
  • Verleidt u bezoekers aan uw website om met u te chatten.
  • Brengt u structuur aan in uw chats.
  • Pareert u ‘lastige’ chatters en gaat u ongevraagd helpen.
  • Speelt u moeiteloos in op verschillende communicatiestijlen van de chattende klant.

Het eindresultaat? Een hogere klanttevredenheid en meer (potentiële) klanten dankzij een proactieve en klantgerichte benadering. 

 

Werkwijze

U volgt het programma ‘Klantgericht zakelijk chatten 4D’ in een masterclass van maximaal zes deelnemers. Het programma is een continue afwisseling van klassikaal trainen, online coaching, videovoorbeelden afkijken en het zelf benutten van de wekelijkse digitale impulsen. Oftewel, de unieke 4-dimensionale aanpak. U oefent daarbij 82% van de tijd op praktijksituaties. Wat u hierbij nodigt hebt, blijkt uit de nulmeting die u vooraf doet en uit het voorbeeld van een eigen chatgesprek dat u toestuurt. Daarnaast leert u meer over uzelf met de digitale DAS-gedragsscan en kennistoets.

 

Onderwerpen

  • Effectief omgaan met de tijd van een chattende klant.
  • De klik maken met uw klant en ‘afhaakmomenten’ herkennen.
  • Gedrag en signalen herkennen en hier klantgericht op inspelen.
  • Vraagstellingstechnieken toepassen en actief luisteren.
  • De chatter ongevraagd helpen en initiatieven overnemen.
  • Chatten volgens etiquette en bedrijfscultuur.
  • In taalgebruik aansluiten bij de chatter.
  • Klachten herkennen en daadkrachtig afhandelen.
  • Proactief afsluiten voor een vervolg.
  • Van een chatter een ambassadeur maken.
 

Aanmelden

Duur: 2 x 1 dag
Investering: € 1.320,00

Na uw aanmelding wordt contact met u opgenomen om de startdatum en vervolgdatum af te spreken.

Aanmelden voor 'Klantgericht Zakelijk Chatten 4D'