Klantgericht telefoneren

Algemeen

Gratis zelftrainboek!

Ondanks de oprukkende digitale snelweg blijft de telefoon uw visitekaartje. Klanten en prospects zoeken ‘ouderwets’ contact met uw centrale of doorkiesnummers. Het is aangetoond dat het aan de telefoon beter kan, beter moét! Een matige telefoonopvang heeft immers een negatieve impact op uw bedrijf. Het omgekeerde geldt ook: een klantvriendelijke, proactieve telefoonbehandeling doet de relatie meer dan goed. Tijdens deze tweedaagse praktijktraining leert u hoe u de telefoon (weer) gebruikt zoals hij bedoeld is: als visitekaartje.

Deze training is voor uw organisatie ook geheel op maat beschikbaar.

 

Resultaten

Na deze praktijktraining: 

  • Rolt u de rode loper uit aan de telefoon
  • Brengt u structuur en warmte in uw telefoongesprek
  • Gaat u effectief om met de tijd van de beller en uzelf
  • Herkent u het gedrag van anderen en weet u hierop in te spelen
  • Luistert u actief om vervolgens het initiatief over te nemen en vast te houden
 

Werkwijze

Vooraf ontvangt u het boek 'Momenten van de Waarheid aan de Telefoon'. Tevens wordt uw bereikbaarheid aan de telefoon getoetst. De training is een continue afwisseling van theorie, interactie en praktijkoefeningen. Als kers op de taart vindt u de opnames van uw prestaties op uw persoonlijke training portal ‘Zelfdoortrainen®’. Er wordt getraind in een groep van maximaal zes deelnemers per trainer. Tussendoor en na afloop wachten een praktijkopdracht en een kennistoets. 


Onder voorbehoud van wijzigingen. Het volledige programma weten? Het DOOR-supportteam staat u graag te woord!

 

Onderwerpen

Deze onderwerpen komen tijdens de training aan bod:

  • SAAAI de telefoon opnemen
  • Gedrag aan de telefoon herkennen en hierop inspelen
  • Aandacht geven aan de telefoon
  • Initiatief overnemen
  • Hoe positief te begroeten?
  • Welke vragen wanneer te stellen?
  • Doorvragen naar meer
  • Hoe positief afscheid te nemen?
  • In de wachtstand zetten en doorverbinden
  • Hoe om te gaan met interne gesprekken?
 

Aanmelden

Duur: 2x1 dag
Investering: € 1.320,00

Na uw aanmelding wordt contact met u opgenomen om de startdatum en vervolgdatum af te spreken.

Aanmelden voor 'Klantgericht telefoneren'