Klachten zijn kansen

Algemeen

Gratis zelftrainboek!

Een klacht is een kans. Het probleem is niet de klacht zelf, maar de moeite die nodig is om een klacht te onderscheiden. Want klachten zijn een graadmeter voor uw organisatie. Hoe u klachten oplost, toont aan of u voldoende klantgerichtheid, organisatievermogen en slagkracht hebt. Tijdens deze tweedaagse praktijktraining focust u op de drie essentiële elementen voor het doorvoeren van klachtenmanagement: mentaliteit, vaardigheid en registratie. U ontdekt dat luisteren de basis is.

Deze training is voor uw organisatie ook geheel op maat beschikbaar. 

 

Resultaten

Na deze praktijktraining:

  • Weet u klachten klantgericht af te handelen
  • Weet u het aantal terugkerende klachten te halveren
  • Zorgt u dat klanten tevreden terugkomen
  • Legt u de basis voor een mentaliteitsverandering als het gaat om klachten
 

Werkwijze

Vooraf ontvangt u het DOOR-boek ‘Klachten zijn Kansen’. U neemt deel aan de DAS-gedragsscan, de kennistoets ‘Klachten zijn Kansen’ en het e-assessment. De training is een continue afwisseling van theorie, interactie en praktijkoefeningen. Als kers op de taart vindt u de opnamen van uw eigen prestaties op uw persoonlijke webportal ‘Zelfdoortrainen®’. Er wordt getraind met groepen van maximaal zes deelnemers per trainer. 

Onder voorbehoud van wijzigingen. Het volledige programma weten? Het DOOR-supportteam staat u graag te woord!

 

Onderwerpen

Deze onderwerpen komen tijdens de training aan bod:

  • Hoe supportklachten te herkennen?
  • Het preventief ‘opvoeden’ van klanten 
  • Hoe praat u met de klant over de ‘klacht’?
  • Werken met een 5x4-klachtenverbeterplan
  • Welke waarden & normen gelden er voor klachten?
  • Hoe klachten te registreren?
  • Welke invloed hebben klachten op uw spookkosten?
  • Waarom is nazorg zo belangrijk?
  • Welke 6 stappen leiden tot een betere klachtenafhandeling?
  • Het herkennen van het gedrag van klanten en hoe hierop in te spelen
 

Aanmelden

Duur: 2x1 dag
Investering: € 1.320,00

Na uw aanmelding wordt contact met u opgenomen om de startdatum en vervolgdatum af te spreken.

Aanmelden voor 'Klachten zijn kansen'