Technisch klantgericht communiceren

Communicatie voor engineers is een belangrijk onderdeel van het vak. Naast de klus en de techniek is ook de klantgerichte en commerciële vaardigheden juist toepassen, een uitdaging.

Communicatie voor engineers

Met deze training rondom communiceren voor technici leer je effectief en klantgericht communiceren met klanten. De uitdaging is om als service techneut naast het vak ook te communiceren met de klant goed uit te voeren. Onderwerpen als klantgericht communiceren, adviesgesprekken voeren, voorzichtig commercieel handelen en communicatie met de eigen organisatie zijn vaste onderdelen in het programma. Het programma bestaat uit online begeleiding, offline praktijktraining en coaching door jouw DOOR trainer. Na afloop van deze cursus planning ben je in staat om:

  • Klanten als een vakman en een contactman te benaderen
  • Vanuit je eigen gedrag in de communicatie in te spelen op gedrag van klanten
  • Je eigen organisatie en diensten enthousiast over te brengen
  • Een ambassadeur van de eigen organisatie te zijn

Deze opleiding tot planner begint een paar keer per jaar. De training 'Technisch klantgericht communiceren' neemt ongeveer 2 maanden in beslag en helpt je échte resultaten te boeken met jouw klanten. De investering in het programma bedraagt € 1.320,= exclusief BTW. Dit is inclusief alle locatiekosten, reiskosten van de DOOR trainer, jouw persoonlijke portal en een jaar lang kosteloos toegang tot de DOOR community.

Werkwijze technisch klantgericht communiceren

Een training om servicemonteurs beter te leren communiceren van DOOR is altijd op maat en een persoonlijke 'reis'. Daarom wordt bij deze training 'technisch klantgericht communiceren' gestart met een persoonlijk intakegesprek. Het betekent dat jouw DOOR trainer met jou en met jouw service leidinggevende een open gesprek voert. De uitkomsten worden vertaald in een training 'communicatievaardigheden voor engineers' voor jou op maat. Na de intake ontvang jij jouw inloggegevens voor de trainingsportal www.zelfdoortrainen.nl met jouw persoonlijke trainingsschema. Het programma bestaat uit twee trainingsdagen samen met maximaal vijf andere deelnemers. Zo wordt de persoonlijke aandacht maximaal gegarandeerd en leer jij optimaal van anderen. Daarnaast vinden drie online coach bijeenkomsten plaats, om het geleerde in jouw service praktijk te borgen en te zorgen dat jij de communicatietechnieken maximaal in jouw praktijk kunt toepassen. Het programma wordt afgesloten met uitreiking van de certificaten samen met jouw leidinggevende en de andere deelnemers. Je wordt daarna onderdeel van de DOOR community en blijft continu op de hoogte van nieuwe service inzichten!

Een intakegesprek, waarvoor is dat precies?

DOOR gelooft dat iedereen uniek is. Daarom wordt het programma afgestemd op jouw persoonlijke behoeftes en wensen. Wij geloven dat je hiermee gaat naar een effectieve training 'Communicatievaardigheden adviseurs'. Tijdens de intake met jou en jouw leidinggevende worden de uitgangspunten voor het programma bepaald. Deze worden samen met jou verwerkt in een persoonlijke trainingsschema dat gedurende het hele programma centraal staat.

Waarom in groepen van zes deelnemers?

Dit programma is niet zomaar een training technisch klantgericht communiceren, maar een resultaatgericht programma van twee maanden. Jouw DOOR trainer gaat een intensief begeleidingstraject met je aan (net als met de andere vijf deelnemers). Daarnaast is het belangrijk dat er tijdens de training communicatie voor engineers voldoende aandacht is voor iedereen. Daarom is de maximale groepsgrootte per trainer 6 deelnemers.

Onderwerpen in de training communicatie voor engineers

  1. Effectief communiceren voor engineers
  2. Communicatie voor service monteurs
  3. Gedrag en communicatie voor servicemonteurs
  4. Adviesgesprekken met klanten voeren
  5. Rapporteren over verrichte service prestaties
  6. Van klachten kansen maken
  7. Structureren van een service gesprek
  8. Zelf extra diensten verkopen
Ik ga akkoord met het ontvangen van nieuws en updates. Naast jouw inschrijving of aanmelding zouden we het erg leuk vinden om je te informeren over andere interessante nieuwtjes binnen het vakgebied via nieuwsbrieven of speciale aanbiedingen. Bekijk hiervoor onze privacy policy.