Cursus planner voor 'Service planning'

Deze cursus plannen voor de 'Service planning' maakt van plannen jouw specialiteit. Je weet zo verwachtingen te overtreffen van jouw collega's en klanten en maakt het verschil voor jouw service organisatie. Je leert klantgericht en effectief om te gaan met situaties tijdens het plannen.

Duur: 2 maanden

Cursus plannen voor 'Service planning'

Met deze planner opleiding leer je effectief en klantgericht om te gaan met situaties tijdens het plannen. De uitdaging is om jouw service collega's en klanten tevreden te houden en verwachtingen te overtreffen. Onderwerpen als verwachtingen over jou als planner, normen van effectief plannen, omgaan met lastige situaties en effectief plannen zijn vaste onderdelen in het programma. Het programma bestaat uit online begeleiding, offline praktijktraining en coaching door jouw DOOR trainer. Na afloop van deze cursus planning ben je in staat om:

  • Klantgericht vooruit te denken en te doen
  • Pro-actief te handelen naar en voor klanten en collega's
  • Plan je lastige zaken als niet lastig in
  • Neem je besluiten met de afweging van alle belangen

Deze opleiding tot planner begint een paar keer per jaar. De training 'Service planning' neemt ongeveer 2 maanden in beslag en helpt je échte resultaten te boeken met jouw klanten. De investering in het programma bedraagt € 1.320,= exclusief BTW. Dit is inclusief alle locatiekosten, reiskosten van de DOOR trainer, jouw persoonlijke portal en een jaar lang kosteloos toegang tot de DOOR community.

Werkwijze van de cursus planner

Een planner cursus van DOOR is altijd op maat en een persoonlijke 'reis'. Daarom wordt bij deze training 'Service planning' gestart met een persoonlijk intakegesprek. Het betekent dat jouw DOOR trainer met jou en met jouw leidinggevende een open gesprek voert. De uitkomsten worden vertaald in een cursus planning voor jou op maat. Na de intake ontvang jij jouw inloggegevens voor jouw trainingsportal www.zelfdoortrainen.nl met jouw persoonlijke trainingsschema. Het programma bestaat uit twee trainingsdagen samen met maximaal vijf andere deelnemers. Zo wordt de persoonlijke aandacht maximaal gegarandeerd en leer jij optimaal van anderen. Daarnaast vinden drie online coach bijeenkomsten plaats, om het geleerde in jouw service praktijk te borgen en te zorgen dat jij de planningstechnieken maximaal in jouw praktijk kunt toepassen. Het programma wordt afgesloten met uitreiking van de certificaten samen met jouw leidinggevende en de andere deelnemers. Je wordt daarna onderdeel van de DOOR community en blijft continu op de hoogte van nieuwe service inzichten!

Een intakegesprek, waarvoor is dat precies?

DOOR gelooft dat iedereen uniek is. Daarom wordt het programma afgestemd op jouw persoonlijke behoeftes en wensen. Wij geloven dat je dan gaat voor een opleiding tot planner met impact. Tijdens de intake met jou en jouw leidinggevende worden de uitgangspunten voor het programma bepaald. Deze worden samen met jou verwerkt in een persoonlijke trainingsschema dat gedurende het hele programma centraal staat.

Waarom in groepen van zes deelnemers?

Dit programma is niet zomaar een opleiding tot service planner, maar een resultaatgericht programma van twee maanden. Jouw DOOR trainer gaat een intensief begeleidingstraject met je aan (net als met de andere vijf deelnemers). Daarnaast is het belangrijk dat er tijdens de service training voldoende aandacht is voor iedereen. Daarom is de maximale groepsgrootte per trainer 6 deelnemers.

Onderwerpen in de training 'Service planning'

  1. Verwachtingen van jou als planner
    Plannen is mensenwerk. Het vraagt van jou om juist in te spelen op de verwachtingen van bijvoorbeeld de helpdesk en buitendienst.
  2. Jouw rol als planner
    De moderne service planner moet van alle planningsmarkten thuis zijn. Wat is precies jouw rol en hoe zien jouw taken er uit?
  3. Normen op de service planning
    Normen helpen jouw handelen richting te geven. Welke normen zijn er precies en hoe voldoe je aan die normen?
  4. Brengen van lastig nieuws
    Lastig nieuws is alleen lastig, als jij het lastig maakt. Daarom leer je met veel praktische tips hoe met lastig nieuws om te gaan.
  5. Van klachten kansen maken
    Je krijgt in jouw praktijk als planner vaak te maken met klachten van klanten en collega's. Leer van klachten kansen maken en maak je werk makkelijker.
  6. Hoe preventie in het werk door te voeren?
    Voorkomen is beter dan genezen. Hoe zorg jij continu voor preventieve maatregelen in jouw werk?
  7. Omgaan met collega's die incomplete werkorders indienen
    Een werkorder is cruciaal. Hoe deze wordt ingediend bepaald voor een groot deel jouw succes. Help jezelf en leer jouw collega's op te voeden.
Ik ga akkoord met het ontvangen van nieuws en updates. Naast jouw inschrijving of aanmelding zouden we het erg leuk vinden om je te informeren over andere interessante nieuwtjes binnen het vakgebied via nieuwsbrieven of speciale aanbiedingen. Bekijk hiervoor onze privacy policy.