Training verkoop binnendienst

Deze training voor de commerciële binnendienst is de sales training van de toekomst. Steeds meer sales gebeurt online en op afstand. Hoe jij jouw rol als commerciële binnendienst het meest effectief inricht, leer je in deze praktische binnendienst training.

Training commerciële binnendienst

De training 'Verkoop binnendienst' is de commerciele training voor de binnendienst van de toekomst. Je leert de nieuwste 'inside' sales technieken in de praktijk toe te passen. Je bent zo in staat om een belangrijke basis te leggen voor jouw commerciële carrière. Onderwerpen zoals het segmenteren, 'Social Selling', accountplanning en samenwerken met jouw buitendienst zijn een belangrijke basis voor het programma. Het programma is een combinatie van online begeleiding, offline praktijktraining en coaching door jouw DOOR. Daarnaast ontvang jij toegang tot jouw persoonlijke portal. Na afloop van de training 'Verkoop binnendienst' ben jij in staat om:

  • Klanten te winnen, te behouden en uit te bouwen
  • Relaties aan te gaan met jouw klanten
  • Jouw aanpak op klanten af te stemmen
  • Het CRM systeem op de juiste manier te benutten en in te zetten
  • Jezelf te profileren als de specialist op jouw vakgebied

Het programma 'Verkoop binnendienst' begint een paar keer per jaar. Deze commerciële training neemt ongeveer 4 maanden in beslag en helpt je échte resultaten te boeken met jouw klanten. De investering in het programma bedraagt € 2.640,= exclusief BTW. Dit is inclusief alle locatiekosten, reiskosten van de DOOR-trainer, jouw persoonlijke portal en een jaar lang kosteloos toegang tot de DOOR-community.

Werkwijze training 'Verkoop Binnendienst'

Een training commerciële binnendienst van DOOR is altijd op maat en een persoonlijke 'reis'. Daarom wordt bij deze binnendienst training gestart met een persoonlijk intake gesprek. Het betekent dat jouw DOOR-trainer met jou en met jouw leidinggevende een open gesprek voert. De uitkomsten worden vertaald in een binnendienst training voor jou op maat. Na de intake ontvang jij jouw inloggegevens voor jouw trainingsportal www.zelfdoortrainen.nl met jouw persoonlijke trainingsschema. Het programma bestaat uit vier trainingsdagen samen met maximaal vijf andere deelnemers. Zo wordt de persoonlijke aandacht maximaal gegarandeerd en leer jij optimaal van anderen. Daarnaast vinden vijf online coach bijeenkomsten plaats, om het geleerde in jouw sales praktijk te borgen en te zorgen dat jij de verkooptechnieken maximaal in jouw praktijk kunt toepassen. Het programma wordt afgesloten met uitreiking van de certificaten samen met jouw leidinggevende en de andere deelnemers. Je wordt daarna onderdeel van de DOOR-community en blijft continue op de hoogte van nieuwe sales inzichten!

Een intake gesprek, waarvoor is dat precies?

DOOR gelooft dat iedereen uniek is. Daarom wordt het programma afgestemd op jouw persoonlijke behoeftes en wensen. Wij geloven dat je dan van verkoopcursus naar een commerciële training mét impact gaat. Tijdens de intake met jou en jouw leidinggevende worden de uitgangspunten voor het programma bepaald. Deze worden samen met jou verwerkt in een persoonlijk trainingsschema dat gedurende het hele programma centraal staat.

Waarom in groepen van zes deelnemers?

Dit programma is niet zomaar een training commerciële binnendienst, maar een resultaatgericht programma van vier maanden. Jouw DOOR-trainer gaat een intensief begeleidingstraject met je aan (net als met de andere vijf deelnemers). Daarnaast is het belangrijk dat er tijdens de binnendienst training voldoende aandacht is voor iedereen. Daarom is de maximale groepsgrootte per trainer 6 deelnemers.

Onderwerpen in de training commerciële binnendienst

  1. Klantgericht schrijven & corresponderen
    Veel werk van de commerciële binnendienst gebeurt op schrift. Of het nu gaat om het schrijven van voorstellen, bezoekverslagen of chats met klanten.
  2. Samenwerken met de buitendienst
    Jouw samenwerking met de buitendienst bepaalt voor een groot deel jouw succes! Hoe werk je succesvol samen en wat zijn belangrijke do's & dont's?
  3. Een effectief accountplan
    Het maken van een plan (in samenwerking met jouw buitendienst) is van belang om jouw klanten goed te bedienen.
  4. Effectief omgaan met jouw tijd
    Er komt een hoop op je af als binnendienst medewerker. Hoe weet je al die taken juist te plannen en hoe voorkom je dat je geleefd wordt?
  5. Social Selling
    Het juist inzetten van platformen en deze benutten om sales resultaten te realiseren is steeds belangrijker in het sales vak.
  6. Communicatie & gedrag
    Of je nu samenwerkt met een collega of een klant, gedrag speelt een rol tussen mensen. Hoe stem jij jouw gedrag af op anderen en bereik je een optimaal resultaat?
  7. Cross-, up- en deepsell
    Technieken toepassen binnen jouw klantenportefeuille om de doelen van jouw klanten en van jouw organisatie te bereiken staat hier centraal.
  8. Marketing & sales; een gouden combi
    Jij speelt als commerciële binnendienst een belangrijke rol in het 'voeden' van marketing. Hoe zorg je voor die input die leidt tot meer leads?
  9. Telefonische afspraken maken
    Een belangrijk onderdeel van het vak blijft het maken van telefonische afspraken. Hoe realiseer jij de beste afspraken in de minste tijd?
Ik ga akkoord met het ontvangen van nieuws en updates. Naast jouw inschrijving of aanmelding zouden we het erg leuk vinden om je te informeren over andere interessante nieuwtjes binnen het vakgebied via nieuwsbrieven of speciale aanbiedingen. Bekijk hiervoor onze privacy policy.
Maatwerk