Telefonisch acquisitie training

Telefonisch acquireren is een vak apart. Het vergt doorzettingsvermogen, durf en vooral veel geduld. En training! Met de juiste technieken en oefening maak je van een 'moetje' jouw passie met deze cursus telefoneren.

Cursus telefoneren & acquireren

De training telefonische acquisitie is niet zomaar een cursus telefoneren. Het is een praktijkprogramma, waarmee je tijdens deze training telefonische acquisitie al resultaten boekt. Onderwerpen zoals het omgaan met weerstand, jouw verhaal pitchen, telefonisch afspraken maken en overtuigen vormen een vast onderdeel van het programma. Het programma bestaat uit online begeleiding, offline praktijktraining en live coaching op het realiseren van resultaat. Je ontvangt toegang tot jouw persoonlijke portal www.zelfdoortrainen.nl. Na afloop van deze telefonische acquisitie training ben jij in staat om:

  • Op een doeltreffende manier afspraken te maken met prospects en klanten
  • Jouw boodschap zo over te brengen, dat deze leidt tot een vervolg
  • Op een juiste manier om te gaan met weerstanden en psychologische bezwaren
  • Met de juiste gesprekstechnieken jouw prospects en klanten te overtuigen

De telefonische acquisitie training begint een paar keer per jaar. Deze training waar ook koude acquisitie uitgebreid aan bod komt, neemt ongeveer 2 maanden in beslag en helpt je jouw acquisitie doelstellingen te realiseren. De investering in het programma bedraagt € 1.320,= exclusief BTW. Dit is inclusief alle locatiekosten, reiskosten van de DOOR-trainer, jouw persoonlijke portal en een jaar lang kosteloos toegang tot de DOOR-community.

Werkwijze van de telefonische acquisitie training

Een training telefonische acquisitie en verkoop van DOOR is altijd op maat en een persoonlijke 'reis'. Daarom wordt bij deze training telefonische acquisitie gestart met een persoonlijk intakegesprek. Het betekent dat jouw DOOR-trainer met jou en met jouw leidinggevende een open gesprek voert. De uitkomsten worden vertaald in een cursus telefoneren en acquireren voor jou op maat. Na de intake ontvang jij jouw inloggegevens voor jouw trainingsportal www.zelfdoortrainen.nl met jouw persoonlijke trainingsschema. Het programma bestaat uit twee trainingsdagen samen met maximaal zes andere deelnemers. Zo wordt de persoonlijke aandacht maximaal gegarandeerd en leer jij optimaal van anderen. Daarnaast vinden drie online coach bijeenkomsten plaats, om het geleerde in jouw acquisitie praktijk te borgen en te zorgen dat jij de telefonische verkoop technieken maximaal in jouw praktijk kunt toepassen. Het programma wordt afgesloten met uitreiking van de certificaten samen met jouw leidinggevende en de andere deelnemers. Je wordt daarna onderdeel van de DOOR community en blijft continue op de hoogte van nieuwe acquisitie inzichten!

Een intakegesprek, waarvoor is dat precies?

DOOR gelooft dat iedereen uniek is. Daarom wordt deze training, die zich richt op telefonische acquisitie en verkoop, afgestemd op jouw persoonlijke behoeftes en wensen. Wij geloven dat je dan gaat van een cursus telefoneren naar een training telefonische acquisitie met impact. Tijdens de intake met jou en jouw leidinggevende worden de uitgangspunten voor het programma bepaald. Deze worden samen met jou verwerkt in een persoonlijke trainingsschema dat gedurende het hele programma centraal staat.

Waarom in groepen van zes deelnemers?

Dit programma is niet zomaar een cursus telefonische verkoop, maar een resultaatgericht programma van twee maanden. Jouw DOOR-trainer gaat een intensief begeleidingstraject met je aan (net als met de andere vijf deelnemers). Daarnaast is het belangrijk dat er tijdens de training telefonische acquisitie voldoende aandacht is voor iedereen. Daarom is de maximale groepsgrootte per trainer 6 deelnemers.

Onderwerpen in deze cursus telefoneren en acquireren

  1. Een sales funnel opbouwen
    Een goede sales funnel en ritme in activiteiten helpen om van suspects naar klanten te gaan. Je leert het proces van Sales Funnel Management.
  2. Een bestand opbouwen met kansen
    CRM speelt een belangrijke rol in gestructureerde telefonische acquisitie. Het bestand met adressen in het CRM met kansen is de basis.
  3. NekUitstekendeBerichten maken en versturen
    Klanten koud bellen is erg lastig. Suspects opwarmen met een bericht via bijvoorbeeld LinkedIn helpt!
  4. Van suspects prospects maken
    De AVG speelt een belangrijke rol in hedendaagse acquisitie. Hoe ga je om met de AVG en help je suspects naar prospects?
  5. Telefonische afspraken maken
    Het maken van telefonische afspraken is een vak apart. Je leert structuur en zelfvertrouwen op te bouwen aan de telefoon.
  6. Omgaan met weerstanden en bezwaren
    Weerstanden zijn een drempel tot acceptatie. Dit weten is één. Dit ook écht zo ervaren en beleven is een tweede. Dit vergt veel training.
  7. Een verkoop ritme inbouwen
    Acquisitie is nooit urgent en altijd belangrijk. Je leert hoe je sales rituelen gebruikt om acquisitie wel urgent te maken (en te laten gebeuren).
  8. Sociale media benutten in acquisitie
    Natuurlijk spelen nieuwe media ook een belangrijke rol in het vak van acquisitie. De nieuwste inzichten zijn onderdeel van het programma.
Contact