Training social selling

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit onze sales praktijk. Het maakt een steeds belangrijker onderdeel uit van de presentatie van jezelf en je bedrijf. Hoe jij hier als sales professional zelf een verschil in kunt maken, leer je tijdens deze cursus social selling.

Cursus social selling

De training 'Social selling' is dé training over social sales voor commerciële professionals. Je leert de belangrijkste technieken in deze social sales in de praktijk toe te passen. Onderwerpen als de online 'customer journey', social media voor sales professionals, het creëren en aangaan van interactie en het begrijpen en inzetten van social media kanalen zijn een vast onderdeel van deze social selling training. Het programma bestaat uit online begeleiding, offline praktijktraining en coaching door jouw DOOR professional. Daarnaast ontvang jij toegang tot jouw persoonlijke portal www.zelfdoortrainen.nl. Na afloop van cursus social selling ben je in staat om:

  • De verschillende social media voor jou te laten werken
  • Inzicht in de online klantreis te gebruiken voor het bereiken van commerciële resultaten 
  • Content te maken op voor jouw belangrijke kanalen
  • Interactie aan te gaan om van contacten contracten te maken

De training 'Social selling' begint een paar keer per jaar. Deze social sales training voor commerciële professionals neemt ongeveer 2 maanden in beslag en helpt je échte resultaten te boeken door social selling. De investering in het programma bedraagt € 1.320,= exclusief BTW. Dit is inclusief alle locatiekosten, reiskosten van de DOOR-trainer, jouw persoonlijke portal en een jaar lang kosteloos toegang tot de DOOR-community.

Wil je dit programma op maat?

Hoe jij social sales toepast is afhankelijk van de richting van jouw organisatie en jouw doel. Het op maat inzetten van het programma zorgt voor het optimale resultaat. Neem contact op met DOOR voor een inspiratie gesprek op maat.

Neem contact op!

Werkwijze van de cursus social selling

Een training social selling van DOOR is altijd op maat en een persoonlijke 'reis'. Daarom wordt bij deze training social media training voor sales professionals gestart met een persoonlijk intakegesprek. Het betekent dat jouw DOOR trainer met jou (en met jouw leidinggevende) een open gesprek voert. De uitkomsten worden vertaald in een cursus social sales voor jou op maat. Na de intake ontvang jij jouw inloggegevens voor de trainingsportal www.zelfdoortrainen.nl met jouw persoonlijke trainingsschema. Het programma bestaat uit twee trainingsdagen samen met maximaal zes andere deelnemers. Zo wordt de persoonlijke aandacht maximaal gegarandeerd en leer jij optimaal van anderen. Daarnaast vinden drie online coach bijeenkomsten plaats, om het geleerde in jouw sales praktijk te borgen en te zorgen dat jij de social sales technieken maximaal in jouw praktijk kunt toepassen. Het programma wordt afgesloten met uitreiking van de certificaten samen met jouw leidinggevende en de andere deelnemers. Je wordt daarna onderdeel van de DOOR community en blijft continue op de hoogte van nieuwe social selling inzichten!

Een intakegesprek, waarvoor is dat precies?

DOOR gelooft dat iedereen uniek is. Daarom wordt het programma afgestemd op jouw persoonlijke behoeftes en wensen. Wij geloven dat je dan gaat naar social media training met echte resultaten voor jou als sales professional. Tijdens de intake met jou en jouw leidinggevende worden de uitgangspunten voor het programma bepaald. Deze worden samen met jou verwerkt in een persoonlijke trainingsschema dat gedurende het hele programma centraal staat.

Waarom in groepen van zes deelnemers?

Dit programma is niet zomaar een social selling opleiding, maar een resultaatgericht programma van twee maanden. Jouw DOOR-trainer gaat een intensief begeleidingstraject met je aan (net als met de andere vijf deelnemers). Daarnaast is het belangrijk dat er tijdens de commerciële training voldoende aandacht is voor iedereen. Daarom is de maximale groepsgrootte per trainer 6 deelnemers.

Onderwerpen in deze cursus social selling

  1. Online en offline customer journey
    Jouw klanten maken een reis door, op zoek naar jou en jouw producten & diensten. Je leert begrijpen hoe de reis verloopt en jij er op in kunt spelen.
  2. Begrijpen en inzetten van social media kanalen
    Social media zijn niet meer weg te denken uit de sales praktijk. Welke rol spelen sociale media en hoe zet jij deze effectief in?
  3. Het creëren van interactie
    Hoe kun je jouw relaties verleiden om te reageren? Op welke manier creëer jij de juiste interactie met jouw netwerk van potentiele klanten?
  4. Maken van jouw social media plan
    Winnaars hebben aan plan. Je leert de structuur van jouw social media plan en zet jouw plan voor de komende maanden op.
  5. Maken van posts
    Het maken van de juiste posts is een vak op zich. Hoe breng je de juiste balans aan van beeld, tekst en video?
  6. Opbouwen van een netwerk
    Jouw netwerk is misschien wel je grootste goed. Bouw jouw netwerk gestructureerd op om er het meest resultaat uit te halen.
Ik ga akkoord met het ontvangen van nieuws en updates. Naast jouw inschrijving of aanmelding zouden we het erg leuk vinden om je te informeren over andere interessante nieuwtjes binnen het vakgebied via nieuwsbrieven of speciale aanbiedingen. Bekijk hiervoor onze privacy policy.