Klantgericht verkopen

Bedrijfstraining

Wil jij in zes maanden tijd jezelf ontwikkelen tot een top verkoper? De bedrijfstraining 'Klantgericht Verkopen' van DOOR is het meest veelzijdige en complete programma van Nederland. In de bedrijfstraining 'Klantgericht Verkopen' leer je om:

  • Telefonische afspraken te maken met klanten;
  • Sales funnel management toe te passen;
  • Data driven sales te realiseren;
  • Consultatieve sellingtechnieken;
  • Digitale platformen te gebruiken;
  • Psychologie te gebruiken om de wensen en behoeftes van jouw klanten te inventariseren;
  • Presentatie technieken;
  • Netwerken in een digitale wereld;
  • Omgaan met weerstand;
  • Gespreks- en vraagstellingstechnieken en nog veel meer.

Andere belangrijke informatie bedrijfstraining Klantgericht Verkopen:

  • Eerstvolgende startdata: 21 mei
  • Soort training: deze training is een fysieke training op locatie en één trainingsdag is online
  • Trainers: Sander van Ommen & Jolanda de Groot

Meer informatie over deze training?

  • Via het formulier onderaan deze pagina kan je de brochure gratis downloaden. Of klik op de button hiernaast. 
  • Wil je je direct inschrijven of heb je vragen? Neem dan contact op via onze contactpagina.

 

Een sales training van DOOR is altijd op maat en een persoonlijke 'reis'. Daarom wordt bij deze verkoop training gestart met een persoonlijk intake. Het betekent dat jouw DOOR-trainer met jou en met jouw leidinggevende een open gesprek voert. De uitkomsten worden vertaald in een sales cursus op maat.

Na de intake ontvang jij inloggegevens voor jouw trainingsportal www.my.dooracademy.nl met een persoonlijke trainingsschema. Het programma bestaat uit zes trainingsdagen samen met maximaal vijf andere deelnemers. Zo wordt de persoonlijke aandacht maximaal gegarandeerd en leer jij optimaal van anderen. Daarnaast vinden drie online coach bijeenkomsten plaats, om het geleerde in jouw sales praktijk te borgen en te zorgen dat jij de verkooptechnieken maximaal in jouw praktijk kunt toepassen. Het programma wordt afgesloten met een uitreiking van de certificaten samen met jouw leidinggevende en de andere deelnemers. Je wordt daarna onderdeel van de DOOR-community en blijft continu op de hoogte van nieuwe sales inzichten!

Tijdens de training Klantgericht verkopen worden de volgende onderwerpen behandeld:

  1. De gefaseerde verkoop benadering
    Je leert hoe je jouw sales-aanpak opbouwt in fasen. Je bent zo in staat om flexibel op jouw klanten in te spelen, maar hebt ook houvast tijdens het gehele sales proces.
  2. Telefonische afspraken maken met klanten
    Het maken van goede (telefonische) afspraken is een vak op zich. Je leert hoe je een goede basis legt voor kwalitatief hoogwaardige afspraken en hoe je snel en doeltreffend op afspraken aanstuurt.
  3. Sales Funnel Management & data driven sales
    Een contact heeft gemiddeld 11 momenten nodig om aan jou en jouw organisatie te wennen. Met jouw sales funnel management houd jij overzicht over deze contacten en groeien suspects door naar klanten.
  4. Consultative sellingtechnieken benutten
    Jouw klanten zitten niet te wachten op een standaard verhaal, maar willen door jou meegenomen worden en geholpen worden om de juiste oplossing in te kopen. Jij leert hoe consultative selling daar bij helpt.
  5. Benutten van digitale platformen
    Digitale platformen, zoals Facebook, LinkedIn en bijvoorbeeld WhatsApp zijn niet meer weg te denken uit de huidige sales praktijk. Je gaat werken om deze in jouw dagelijks sales werk in te bedden.
  6. Het inventariseren van psychologische wensen en behoeften
    De basis van jouw verkoopaanpak zijn de wensen en behoeftes (van verschillende stakeholders) bij jouw klanten. Jij werkt eraan om deze boven tafel te krijgen en te verwerken in jouw aanbod.
  7. Presenteren van jouw boodschap aan tafel en voor groepen 
    Veel mensen vinden presenteren spannend. Dat is helemaal niet erg. De vraag is hoe je door de juiste voorbereiding en technieken de juiste impact maakt bij jouw klanten. Daar werk je aan!
  8. Commercieel afsluiten van een gesprek
    Het is aan jouw als commerciant om jouw klant te helpen met kopen. Hoe help jij jouw klant naar het nemen van een besluit, zonder dat je hiermee weerstand oproept? Dat staat bij het juist afsluiten centraal.
  9. Vragen om de opdracht
    Klanten verwachten van je dat je om de opdracht vraagt, maar hoe doe je dat op zo'n manier dat jouw klanten hier enthousiast op reageren en jij de opdracht krijgt?
  10. Omgaan met weerstanden en met klachten
    Verkopen betekent dat je werkt met mensen. Mensen hebben verwachtingen en belangen en die leiden (soms) tot weerstand in het commerciële proces. Jij werkt aan het inzichtelijk maken en juist reageren op weerstand!
  11. Gesprekstechnieken en vraagstellingstechnieken
    Een goede verkoper is meester in gesprekstechnieken. Je krijgt meer inzicht in de achtergronden van bijvoorbeeld vraagstellingstechnieken en hoe deze juist en doeltreffend in jouw sales praktijk toe te passen.
  12. Netwerken in een digitale wereld
    Het bouwen en onderhouden van relaties is cruciaal voor een duurzaam sales bestaan. Jij krijgt inzichten in hoe jij jouw netwerk uitbreid én je netwerk benut om jouw sales ambities te realiseren.
  13. Inzicht in jouw gedrag als verkoper
    Hoe jij overkomt op anderen, bepaalt voor een groot deel jouw succes als sales. Jij krijgt met het unieke DAS-model inzicht in jouw eigen gedrag en hoe jij op andere overkomt.

Na afloop van het programma 'Klantgericht verkopen' ben jij in staat om:

  • Jouw sales-aanpak opbouwen in fasen waardoor jij flexibel kan zijn voor je klanten maar tegelijkertijd ook het sales proces kan bewaken; 
  • Je leert hoe je een goede basis legt voor kwalitatief hoogwaardige afspraken en hoe je snel en doeltreffend op afspraken aanstuurt;
  • Je leert Sales Funnel Management en Data Driven Sales toepassen;
  • De nieuwste salestechnieken in jouw verkooppraktijk toe te passen;
  • Jouw verkoopaanpak af te stemmen op jouw klanten
  • Gesprekstechnieken zo toe te passen, dat deze maximaal impact maken
  • Op een gestructureerde manier leads door te ontwikkelen naar relaties
  • Jouw eigen gedrag af te stemmen op dat van jouw klanten

 

 

 

De bedrijfstraining 'Klantgericht Verkopen' wordt 4x gegeven in 2024. De de eerstvolgende training van 2024 start op 21 mei door trainer Sander van Ommen.

Je start gelijk na jouw intake. DOOR gelooft dat iedereen uniek is. Daarom wordt het programma afgestemd op jouw persoonlijke behoeftes en wensen. Wij geloven dat je dan van verkoopcursus naar een commerciële training mét impact gaat. Tijdens de intake met jou en jouw leidinggevende worden de uitgangspunten voor het programma bepaald. Deze worden samen met jou verwerkt in een persoonlijke trainingsschema dat gedurende het hele programma centraal staat.

Deze commerciële training neemt 6 maanden in beslag en helpt je échte resultaten te boeken met jouw klanten. Neem direct contact op voor meer informatie of om je direct in te schrijven. 

 

 

 

 

Trainings gegevens
  • 21-05-2024
  • Het Stationshuis | Zeist
  • 6 maanden
  • Max. 6 personen
  • €4200 Dit is inclusief alle locatiekosten, reiskosten van de DOOR-trainer, jouw persoonlijke portal en een jaar lang kosteloos toegang tot de DOOR-community.
  1. Leer de nieuwste salestechnieken
  2. Sales Funnel Management en Data Driven Sales
  3. Gesprekstechnieken met impact
  4. Leads ontwikkelen naar duurzame deals
Trainer
Jolanda de Groot
Als je kunt delen dan kun je ook vermenigvuldigen!
Trainer
Sander van Ommen
Niet de sterksten winnen, maar zij die het best met verandering omgaan.
Een programma op maat gemaakt voor jouw organisatie?
DOOR - Maatwerk