De winnende offerte

De training ‘De winnende offerte’ helpt je om jouw offertes nog krachtiger, impactvoller en overtuigender te maken. Met als resultaat: meer opdrachten en meer omzet. Én… meer plezier in het schrijven van offertes! 

Onder meer de volgende onderwerpen zijn onderdeel van het programma: structuur en opbouw van de perfecte offerte, het toepassen van de juiste woordkeuze, jouw product of dienst slim vertalen in de voordelen voor de klant, de prijs presenteren als investering die rendement gaat opleveren. 

Het programma bestaat uit offline praktijktraining, coaching door jouw DOOR professional en online begeleiding in jouw eigen omgeving.  

Meer informatie over deze training?

  • Via het formulier onderaan deze pagina kan je de brochure gratis downloaden. Of klik op de button hiernaast. 
  • Wil je je direct inschrijven of heb je vragen? Neem dan contact op via onze contactpagina.

Na afloop van het DOOR programma De winnende offerte ben jij in staat om:   

  • Onweerstaanbaar klantgericht te schrijven 
  • Door de juiste woordkeus je klant nieuwsgierig te maken 
  • Met een heldere structuur en vormgeving je lezer maximaal te boeien 
  • Jouw product of dienst te vertalen in voordelen voor je klant 
  • De prijs in je offerte succesvol te ‘verkopen’  
  • Je succes te vergroten door een perfecte voorbereiding en opvolging  
  • Met als resultaat: meer resultaat uit je offertes 

Een training ‘De winnende offerte’ van DOOR is altijd op maat en een persoonlijke ‘reis’. Daarom wordt de training gestart met een persoonlijk intake. Het betekent dat jouw DOOR-trainer met jou en met jouw leidinggevende een open gesprek voert. De uitkomsten worden vertaald in een training ‘De winnende offerte’ voor jou op maat. Na de intake ontvang jij jouw inloggegevens voor de trainingsportal met jouw persoonlijke trainingsschema.  

Het programma bestaat uit twee trainingsdagen samen met maximaal vijf andere deelnemers. Zo wordt de persoonlijke aandacht maximaal gegarandeerd en leer jij optimaal van anderen. Daarnaast zijn er twee online coaching-bijeenkomsten, om het geleerde in jouw dagelijkse praktijk te borgen. En je het geleerde maximaal kunt toepassen. Het programma wordt afgesloten met uitreiking van de certificaten samen met jouw leidinggevende en de andere deelnemers. Je wordt daarna onderdeel van de DOOR-community en blijft continu op de hoogte van nieuwe inzichten! 

 

Een intakegesprek, waarvoor is dat precies?

DOOR gelooft dat iedereen uniek is. Daarom wordt het programma afgestemd op jouw persoonlijke behoeftes en wensen. Wij geloven dat dat écht leidt tot een training met impact. Tijdens de intake met jou en jouw leidinggevende worden de uitgangspunten voor het programma bepaald. Deze worden samen met jou verwerkt in een persoonlijk trainingsdoel dat gedurende het hele programma centraal staat. 

 

Waarom in groepen van zes deelnemers?

Dit programma is niet zomaar een opleiding ‘De winnende offerte’, maar een resultaatgericht programma van twee maanden. Jouw DOOR-trainer gaat een intensief begeleidingstraject met je aan (net als met de andere vijf deelnemers). Daarnaast is het belangrijk dat er tijdens de training voldoende aandacht is voor iedereen. Daarom is de maximale groepsgrootte per trainer 6 deelnemers. 

Tijdens het programma van ‘de winnende offerte’ ga je aan de slag met de volgende onderwerpen: 

 

1. De inhoudelijke boodschap 

Waarom ben jij de witte raaf tussen de andere offertes? Omdat jij de klant begrijpt en als beste de klantsituatie en -behoeften verwoordt. Omdat jij perfect beschrijft waar de klant uiteindelijk naar toe wilt. Omdat jij op onweerstaanbare wijze jouw product of dienst weet te vertalen in voordelen voor de klant. Zodat de klant de klinkende resultaten die jouw product of dienst gaat opleveren, concreet en levendig voor zich ziet. Jouw aanbod is onweerstaanbaar.  

2. Structuur, taalgebruik en vormgeving 

Je spreekt liever over ‘voorstel’ of ‘plan van aanpak’ dan over ‘offerte’. Natuurlijk schrijf je foutloos en beknopt. Je spreekt de klant persoonlijk aan. Je schrijft in de actieve vorm en vermijdt negatief taalgebruik. Je weet dat ook andere mensen meelezen en maakt daar handig gebruikt van. Je voorstel heeft een heldere opbouw met een positieve afsluiting. Door slim gebruik te maken van beeldmateriaal ziet je voorstel er mooi uit én herkent de klant zich erin.  

3. Prijs (investering) 

Natuurlijk heb je het in je voorstel niet over ‘prijs’, maar over ‘investering’. Je leert hoe je deze investering zo aantrekkelijk mogelijk verpakt. Door haar kleiner te maken. Of door te sandwichen. Of door de balans tussen wat de klant ontvangt en wat hij daarvoor moet investeren nadrukkelijk te laten doorslaan naar de voordelen voor de klant. Want uiteindelijk is niet de investering doorslaggevend, maar wat het oplevert door de oplossing die jij biedt. 

4. Het offerteproces (voortraject, voorstel, opvolging en nazorg) 

Je begrijpt dat je offerte of voorstel slechts een stap is in het verkoopproces. Je zorgt dat je in de stappen ervóór de kiem legt voor een succesvol offertetraject. Je bouwt extra contactmomenten in om de kans op succes te vergroten, ook na het versturen van je voorstel. Gedurende het hele proces creëer je steeds nieuwe contactmomenten. Want je weet dat de klant aandacht en begrip wil, en dus geef jij die. Je kent de verschillende beïnvloedingstechnieken en past die succesvol toe. 

5. Vergroot je eigen succes  

Om jouw succes te vergroten ga je je bestaande offertes analyseren. Wat is je huidige succesratio van offerte naar opdracht? Hoe ziet jouw huidige strategie er momenteel uit en hoe ga je die verbeteren? 

Het programma van 'de winnende offerte' begint een paar keer per jaar. Neem contact op met DOOR voor een volgende startdatum. Het programma neemt ongeveer 2 maanden in beslag en helpt je jouw ambities te realiseren door succesvolle offertes te schrijven die daadwerkelijk opdrachten genereren. Neem direct contact op voor de actuele planning.

Trainings gegevens
  • Op locatie
  • 2 maanden
  • Maximaal 6 personen
  • €1.320 excl. BTW
  1. Onweerstaanbaar klantgericht schrijven
  2. Een perfecte voorbereiding en opvolging
  3. Succesvol verkopen van de kosten
  4. Denken in voordelen voor de klant
Trainer
Camille Boyer
Alleen ga je sneller, samen kom je verder.
Een programma op maat gemaakt voor jouw organisatie?
DOOR - Maatwerk