Klantgericht Denken & Doen

Algemeen

Gratis zelftrainboek!

Klantgerichtheid is niet alleen aardig zijn tegen een klant. Het is niet afwachten tot de klant iets zegt. Het is zelf het initiatief nemen. Klantgerichtheid staat voor ‘ongevraagd klanten helpen’. Klantgerichtheid is ook durven vragen wat de klant van een oplossing vindt. U kunt klantgerichtheid vergelijken met korfbal: iedereen valt aan en iedereen verdedigt. Tijdens deze praktijkdag werkt u aan het doorvoeren van het Klantgericht Denken & Doen in uw organisatie. U bereidt 8 stappen voor die leiden tot het verhogen van klantgerichtheid. De dag erna gaat u gelijk aan de slag.

 

Resultaten

Na deze intensieve praktijkdag: 

  • Brengt u eerst alle managers op voorsprong
  • Installeert u een KAT: Klant AdviesTeam
  • Trapt u voor de hele organisatie af
  • Meet u de klantgerichtheid en medewerkerstevredenheid
  • Staat elk kwartaal een onderwerp centraal
  • Trainen alle leidinggevenden zelf elke maand het eigen team
  • Wordt wekelijks teruggekoppeld wat beter kan en wat goed gaat
  • Worden successen herkend en gevierd
 

Werkwijze

Na inschrijving:

  • U begint uw klantreis op uw webportal 'Zelfdoortrainen®'
  • De medewerkers- en klanttevredenheid worden gemeten
  • Op de dag zelf gaat uw klantreis langs de 8 te nemen stappen
  • U sluit af met het allesonthullende veranderdiner ‘Wie kilde de klant?’ 
  • Op de zaak voert u het praktische plan uit: ‘Klantgerichtheid doorvoeren in 8 stappen’
 

Onderwerpen

Deze onderwerpen komen tijdens de training aan bod: 

  • Klantgerichtheid top-down en bottom-up doorvoeren
  • Leidinggevenden zijn het voorbeeld
  • Ambassadeurs die u helpen
  • Meten is weten
  • Thema’s in het verlengde van de visie & missie
  • Zelftrainen voor de echte verandering
  • Terugkoppelen als Momenten van de Waarheid
  • Successen vieren
 

Aanmelden

Duur: 1 dag
Investering: € 995,00

Na uw aanmelding wordt contact met u opgenomen om de datum af te spreken.

Aanmelden voor 'Klantgericht Denken & Doen'