Klantgericht Denken & Doen

Algemeen

Klantgerichtheid is niet alleen aardig zijn tegen een klant. Het is niet afwachten tot de klant iets zegt. Het is zelf het initiatief nemen. Klantgerichtheid staat voor ‘ongevraagd klanten helpen’. Klantgerichtheid is ook durven vragen wat de klant van een oplossing vindt. Jij kunt klantgerichtheid vergelijken met korfbal: iedereen valt aan en iedereen verdedigt. Tijdens deze praktijkdag werk jij aan het doorvoeren van het Klantgericht Denken & Doen in jouw organisatie. Jij bereidt 8 stappen voor die leiden tot het verhogen van klantgerichtheid. De dag erna ga jij gelijk aan de slag.

 

Resultaten

Na deze intensieve praktijkdag: 

  • Breng jij eerst alle managers op voorsprong
  • Installeer jij een KAT: Klant AdviesTeam
  • Trap jij voor de hele organisatie af
  • Meet jij de klantgerichtheid en medewerkerstevredenheid
  • Staat elk kwartaal een onderwerp centraal
  • Trainen alle leidinggevenden zelf elke maand het eigen team
  • Wordt wekelijks teruggekoppeld wat beter kan en wat goed gaat
  • Worden successen herkend en gevierd
 

Werkwijze

Na inschrijving:

  • Jij begint jouw klantreis op jouw persoonlijke trainingsportal 'Zelfdoortrainen®'
  • De medewerkers- en klanttevredenheid worden gemeten
  • Op de dag zelf gaat jouw klantreis langs de 8 te nemen stappen
  • Jij sluit af met het allesonthullende veranderdiner ‘Wie kilde de klant?’ 
  • Op de zaak voer jij het praktische plan uit: ‘Klantgerichtheid doorvoeren in 8 stappen’
 

Onderwerpen

Deze onderwerpen komen tijdens de training aan bod: 

  • Klantgerichtheid top-down en bottom-up doorvoeren
  • Leidinggevenden zijn het voorbeeld
  • Ambassadeurs die u helpen
  • Meten is weten
  • Thema’s in het verlengde van de visie & missie
  • Zelftrainen voor de echte verandering
  • Terugkoppelen als Momenten van de Waarheid
  • Successen vieren
 

Aanmelden

Duur: 1 dag
Investering: € 995,00

Na jouw aanmelding wordt contact met je opgenomen om de datum af te spreken.

Schrijf je nu in!