Klachtenmanagement

Een klant die in deze online wereld de moeite neemt om een klacht te uiten, verdient alle aandacht. Want, een klant die klaagt gunt je de kans om het beter te doen. Pak die kans en maak van klagende klanten zeer tevreden klanten! Ga voor de training klachtenmanagement.

De training klachtenbehandeling is een praktijk- en resultaatgerichte training. Deze training klachtenafhandeling helpt je klachten nog beter te behandelen en effectief klachten te managen. De onderwerpen die aan bod komen in deze klachtenmanagement opleiding zijn het herkennen van klachten, klachten registreren en afhandelen en verbetermaatregelen effectief doorvoeren. Daarnaast leer je in de training omgaan met lastig klanten. Het programma bestaat uit online begeleiding, offline praktijktraining en coaching door jouw DOOR professional.

Na afloop van de training klachtenmanagement ben jij in staat om:

  • Effectief klachtenmanagement op te zetten
  • Klachten op een klantvriendelijke manier te behandelen
  • Om te gaan met lastige klanten
  • Klachten te herkennen en verbetervoorstellen door te voeren

Een training klachtenbehandeling van DOOR is altijd voor jou op maat en een persoonlijke 'reis'. Daarom wordt bij deze training omgaan met klachten gestart met een persoonlijk intakegesprek. Het betekent dat jouw DOOR trainer met jou en met jouw leidinggevende een open gesprek voert. De uitkomsten worden vertaald in een opleiding klachtenbehandeling voor jou op maat. Na de intake ontvang jij jouw inloggegevens voor de trainingsportal www.my.dooracademy.nl met jouw persoonlijke trainingsschema. Het programma bestaat uit één trainingsdag samen met maximaal zes andere deelnemers. Zo wordt de persoonlijke aandacht maximaal gegarandeerd en leer jij optimaal van anderen. Daarnaast vinden twee online coach bijeenkomsten plaats, om het geleerde in jouw praktijk als klantgerichte medewerker of klachtenfunctionaris te borgen en te zorgen dat jij de technieken maximaal in jouw praktijk kunt toepassen. Het programma wordt afgesloten met uitreiking van de certificaten samen met jouw leidinggevende en de andere deelnemers. Je wordt daarna onderdeel van de DOOR community en blijft continue op de hoogte van nieuwe klachten inzichten!

Een intakegesprek, waarvoor is dat precies?

DOOR gelooft dat iedereen uniek is. Daarom wordt deze training klachtenbehandeling afgestemd op jouw persoonlijke behoeftes en wensen. Tijdens de intake met jou en jouw leidinggevende worden de uitgangspunten voor het programma bepaald. Deze worden samen met jou verwerkt in een persoonlijke trainingsschema dat gedurende het hele programma centraal staat.

Waarom in groepen van zes deelnemers?

Dit programma is niet zomaar een training klachtenmanagement, maar een resultaatgericht programma van een maand. Jouw DOOR trainer gaat een intensief begeleidingstraject met je aan (net als met de andere vijf deelnemers). Daarnaast is het belangrijk dat er tijdens de training klachtenmanagement voldoende aandacht is voor iedereen. Daarom is de maximale groepsgrootte per trainer 6 deelnemers.

De onderwerpen die in de training Klachtenmanagement worden behandeld:

  1. Klachten herkennen
  2. Klanten, klachten en gedrag
  3. De stappen van klachtenafhandelen
  4. Omgaan met lastige klanten
  5. Van klachten kansen maken
  6. De 11 fasen van klachten management

Deze cursus klachtenbehandeling begint een paar keer per jaar. Het programma neemt ongeveer een maand in beslag en helpt jou als medewerker met klantcontact of als klachtenfunctionaris het verschil te maken voor klanten. Neem contact op voor de actuele startdata. 

Trainings gegevens
  • Soesterduinen
  • 1 maand
  • Max. 6 deelnemers
  • Prijs is afgestemd op jouw situatie Dit is inclusief alle locatiekosten, reiskosten van de DOOR trainer, jouw persoonlijke portal en een jaar lang kosteloos toegang tot de DOOR community.
  1. Wat is een klacht?
  2. Omgaan met klachten
  3. Van klachten kansen maken
  4. Lastige klanten
Een programma op maat gemaakt voor jouw organisatie?
DOOR - Maatwerk

Vraag meer informatie aan