Klachtenmanagement

Algemeen

Niet de klacht zelf maar de ‘kunst’ om een klacht te herkennen, is de uitdaging. Want een klacht is een kans! Klachten zijn een graadmeter voor jouw organisatie. Hoeveel klachten jij herkent, vastlegt en (preventief) oplost, toont of jouw organisatie beschikt over voldoende klantgerichtheid, slagkracht en de mentaliteit om elke dag te willen verbeteren. Tijdens deze tweedaagse praktijktraining werk jij aan de drie essentiële elementen van klachtenmanagement: Eigenaarschap, Herkennen en Oplossen. Luisteren is hierbij de basis.

 

Resultaten

Na deze praktijktraining:

  • Is elke klacht een kans om het beter te doen
  • Werk jij in een ritme van klachten herkennen, vastleggen en oplossen
  • Verdubbelt het aantal klachten eerst, om daarna permanent gehalveerd te worden
  • Worden jouw spookkosten gehalveerd
  • Onderscheid jij harde van zachte klachten (het blijven klachten)
  • Herken en erken jij wat goed gaat in jouw organisatie

Door te werken met het door DOOR Training & Coaching ontwikkelde 'Pluimen & Prikken', worden klanten, prospects en medewerkers gestimuleerd om een 'Pluim' te geven wanneer iets goed gaat en te 'Prikken' wanneer iets beter kan.

 

Werkwijze

Na inschrijving:

  • Jouw deelname begint op jouw webportal 'Zelfdoortrainen®'
  • Het aantal klachten wordt gemeten
  • Jij wordt elke week gevraagd een Prik en/of Pluim te geven
  • Jij sluit trainingsdag 1 af met het klachtendiner ‘Wie kilde de klant?’ 
  • Jij werkt na trainingsdag 2 als team aan wat beter kan en wat goed gaat 
  • Het halveren van spookkosten staat hoog op de agenda
  • Jij geniet van wat de training ‘Klachtenmanagement’ jouw organisatie oplevert

Onder voorbehoud van wijzigingen. Het volledige programma weten? Het DOOR-supportteam staat jou graag te woord!

 

Onderwerpen

Deze onderwerpen komen tijdens de training aan bod: 

  • Klachten herkennen (harde en zachte klachten)
  • Klachten verpakt in het gedrag van klanten (Dominant, Afstandelijk, Sociaal)
  • Klachten en kosten veroorzaakt door klanten, leveranciers, procedures 
  • Klachten in 6 stappen afhandelen
  • Klachten halveren met Pluimen & Prikken
  • Klachten in 11 fasen managen 
  • Klachtendiner ‘Wie kilde de klant?’
 

Aanmelden

Duur: 2x1 dag
Investering: € 1.595,00

Na jouw aanmelding wordt contact met jou opgenomen om de startdatum en vervolgdatum af te spreken.

Schrijf je nu in!