Klachten zijn kansen

Algemeen

Een klacht is een kans. Het probleem is niet de klacht zelf, maar de moeite die nodig is om een klacht te onderscheiden. Want klachten zijn een graadmeter voor jouw organisatie. Hoe jij klachten oplost, toont aan of jij voldoende klantgerichtheid, organisatievermogen en slagkracht hebt. Tijdens deze tweedaagse praktijktraining focus jij je op de drie essentiële elementen voor het doorvoeren van klachtenmanagement: mentaliteit, vaardigheid en registratie. Jij ontdekt dat luisteren de basis is.

Deze training is voor jouw organisatie ook geheel op maat beschikbaar. 

 

Resultaten

Na deze praktijktraining:

  • Weet jij klachten klantgericht af te handelen
  • Weet jij het aantal terugkerende klachten te halveren
  • Zorg jij dat klanten tevreden terugkomen
  • Leg jij de basis voor een mentaliteitsverandering als het gaat om klachten
 

Werkwijze

Vooraf ontvang je het DOOR-boek ‘Klachten zijn Kansen’. Jij neemt deel aan de DAS-gedragsscan, de kennistoets ‘Klachten zijn Kansen’ en het e-assessment. De training is een continue afwisseling van theorie, interactie en praktijkoefeningen. Als kers op de taart vind je de opnamen van jouw eigen prestaties op uw persoonlijke trainingsportal ‘Zelfdoortrainen®’. Er wordt getraind met groepen van maximaal zes deelnemers per trainer. 

Onder voorbehoud van wijzigingen. Het volledige programma weten? Het DOOR-supportteam staat jou graag te woord!

 

Onderwerpen

Deze onderwerpen komen tijdens de training aan bod:

  • Hoe supportklachten te herkennen?
  • Het preventief ‘opvoeden’ van klanten 
  • Hoe praat jij met de klant over de ‘klacht’?
  • Werken met een 5x4-klachtenverbeterplan
  • Welke waarden & normen gelden er voor klachten?
  • Hoe klachten te registreren?
  • Welke invloed hebben klachten op jouw spookkosten?
  • Waarom is nazorg zo belangrijk?
  • Welke 6 stappen leiden tot een betere klachtenafhandeling?
  • Het herkennen van het gedrag van klanten en hoe hierop in te spelen
 

Aanmelden

Duur: 2x1 dag
Investering: € 1.320,00

Na jouw aanmelding wordt contact met jou opgenomen om de startdatum en vervolgdatum af te spreken.

Schrijf je nu in!