Meer dan 43 jaar ervaring!

Netwerken in de zorg

  • Strategisch bouwen aan duurzame netwerkrelaties
  • Klantgericht en effectief communiceren
  • Verankeren van een duurzame positie in de zorgketen

Inhoud

Het programma 'Netwerken in de zorg' is een praktijkgericht programma, waarmee je als zorg professional een duurzame plek in de keten realiseert. Met onderwerpen als het gesprek aangaan met jouw netwerkpartners, bouwen van een duurzame relatie, structuur in je netwerk en werkzaamheden, omgaan met weerstanden én de klik maken met iedere klant is dit hét programma om proactief en resultaatgericht invulling te geven aan jouw netwerk. Het programma bestaat uit online begeleiding, offline praktijktraining en coaching door jouw DOOR-professional. 

Bij DOOR bieden we 1-op-1 coaching, speciaal gericht op het versterken van jouw unieke kwaliteiten. Onze methode is gebaseerd op leren door te doen, waarbij je door middel van praktische oefeningen zoals rollenspellen direct toepasbare vaardigheden ontwikkelt. Vanaf het begin meten we je vooruitgang, zodat je na de training precies ziet welke stappen je hebt gezet. Dit leidt tot tastbare resultaten in jouw professionele ontwikkeling.

Wanneer is deze training iets voor jou?

Je werkt in de zorgsector en wilt leren hoe je jouw netwerk effectief kunt inrichten en onderhouden om duurzame relaties te creëren die zowel jou als jouw organisatie ten goede komen.

Je zoekt naar manieren om impactvolle gesprekken te voeren en jouw boodschap helder over te brengen, zodat je de juiste aandacht aan de juiste relaties kunt geven.

Je wilt leren hoe je op een klantvriendelijke manier kunt omgaan met weerstand en klachten, en hoe je deze kunt omzetten in kansen voor verbetering en groei binnen jouw netwerk.

Wat je leert in deze training

Gesprekstechnieken toepassen om duurzame relaties op te bouwen

Jouw netwerk structureren en effectief beheren

Weerstanden herkennen en klantvriendelijk weerleggen

Jouw netwerk uitbreiden en benutten voor langdurige resultaten in de zorgketen

Programma

Je start met een persoonlijke intake met jouw leidinggevende en DOOR-trainer. Daarna krijg je toegang tot my.dooracademy.nl met jouw persoonlijke schema. Het programma bevat 3 praktijkdagen, coaching en online ontwikkeling. Je werkt in een kleine groep van maximaal vijf andere deelnemers voor optimale leerervaring. Het traject sluit je af met een feestelijke certificaatuitreiking samen met jouw leidinggevende.

In het programma ‘netwerken in de zorg’ ga je aan de slag met de volgende onderwerpen: 

Het inrichten en structureren van jouw netwerk 
Het in kaart brengen en segmenteren van de relaties in jouw netwerk, helpt om op een gestructureerde manier jouw netwerkactiviteiten te plannen.  

Aandacht op maat aan de relatie 
Je kunt jouw tijd en die van jouw klant maar 1 keer besteden. Daarom is het goed afwegen van de juiste aandacht bij de juiste relatie van groot belang. 

Denken vanuit toegevoegde waarde 
Je bereikt het meest voor jouw netwerkpartners door te denken en handelen vanuit haar patiënt of cliënt. Hoe maak jij het zo makkelijk mogelijk voor jouw netwerkpartner?  

Gesprekstechnieken en structuren 
Hoe bouw je jouw gesprekken zo op dat je de meeste impact maakt voor jouzelf, jouw organisatie en vooral voor jouw klant?   

Communicatie en gedrag 
Jouw netwerkpartners zijn mensen. En in communicatie met mensen speelt gedrag een belangrijke rol. Je leert jouw gedrag en het gedrag van jouw gesprekspartner (her)kennen om op die manier vanuit jouw eigen gedrag te kunnen inspelen op dat van de ander.

Inzichtelijk maken van activiteiten 
Netwerken is vooral doen. Je wordt tijdens het programma geholpen om in een activiteiten ritme te komen waardoor netwerken jouw tweede natuur wordt.

Presenteren van jouw boodschap aan tafel en voor groepen 
Veel mensen vinden presenteren spannend. Dat is helemaal niet erg. De vraag is hoe je door de juiste voorbereiding en technieken de juiste impact maakt bij jouw klanten. Daar werk je aan!  

Het maken van klantplannen 
Het maken van een plan en dit afstemmen op de doelstellingen van jouw netwerkpartners, is de basis van jouw netwerkbeheer.

Omgaan met weerstanden en met klachten 
Verkopen betekent dat je werkt met mensen. Mensen hebben verwachtingen en belangen en die leiden (soms) tot weerstand in het commerciële proces. Jij werkt aan het inzichtelijk maken van en juist reageren op weerstand, altijd met de warme relatie met jouw klant in het achterhoofd. 
 

Strategisch, tactisch en operationeel netwerkbeheer 
Jij bent de spin in het web en verantwoordelijk om alle lagen van jouw organisatie en die van jouw netwerkpartner met elkaar te verbinden. 

Netwerken in een digitale wereld 
Het bouwen en onderhouden van relaties is cruciaal voor een duurzaam sales bestaan, zeker ook i de zorg. Jij krijgt inzichten in hoe jij jouw netwerk uitbreidt én je netwerk benut om jouw sales ambities te realiseren.   

Het werven van nieuwe relaties   
Om jouw duurzame plek in jouw netwerk te borgen, is het continue benaderen en uitbouwen van nieuwe relaties van cruciaal belang. 

Resultaat

Onze trainingen zijn niet alleen persoonlijk, praktisch en energiek, maar leveren ook daadwerkelijk meetbare resultaten. We bereiken dit door onze uitgebreide ervaring en beproefde theoretische kennis toe te passen, samen met een initiële meting vóór de training. Hierdoor kunnen we de impact van onze trainingen concreet en objectief vaststellen.

Na afloop van het programma ben jij in staat om:

Jouw gedrag af te stemmen op dat van je klanten 

Gesprekstechnieken zo toe te passen dat deze maximale impact maken  

Je netwerk te vergroten op basis van jouw toegevoegde waarde en die van jouw organisatie 

Om te gaan met weerstand en deze klantvriendelijk te weerleggen  

Een nieuwe markt aan te boren en deze gestructureerd aandacht te geven  

Samen met jouw netwerkpartners op zoek te gaan naar kansen en deze om te zetten in een duurzaam resultaat 

Jouw leiderschapsvaardigheden als leider in de zorg versterken?

Leiden van leiders

Leer hoe je als ervaren leider teams van managers helpt om doelen te bereiken en overtreffen.
  • Niveau Senior
  • Duur 4 maanden
  • Trainingsdagen 3 dagen
Toon training
Google reviews 4.7

Veelgestelde vragen

Geven jullie deze training ook incompany?

Absoluut, we bieden onze trainingen ook incompany aan. We passen de inhoud aan op de specifieke behoeften van jouw team en verzorgen de training op locatie. Ideaal voor bedrijven die direct resultaat willen zien.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen via bankoverschrijving. Na inschrijving ontvang je een factuur. Voor maatwerk en incompany trainingen zijn flexibele betalingsopties beschikbaar.

Hoe moet ik mij voorbereiden op de sessies?

Vooraf ontvang je alle benodigde informatie, zoals materialen of intakeformulieren. Dit zorgt ervoor dat je optimaal voorbereid aan de sessies begint.

Is dit wel iets voor mij?

Onze trainingen passen bij verschillende niveaus en leerstijlen. Of je nu start of al ervaren bent, we hebben een training die bij je past. Twijfel? Neem contact op voor advies.

Kan ik de training annuleren of verzetten?

Ja, annuleren of verzetten kan, afhankelijk van onze annuleringsvoorwaarden. Neem zo snel mogelijk contact met ons op voor de details.

Kunnen jullie deze training ook op maat maken voor mijn team of bedrijf?

Ja, wij bieden maatwerk trainingen aan die volledig zijn afgestemd op de behoeften van jouw team of organisatie. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Welke contact momenten zijn er?

Tijdens de training zijn er intakegesprekken, regelmatige check-ins, en een evaluatie na afloop. Voor maatwerk en incompany trajecten bieden we aanvullende contactmomenten.

Benieuwd hoe wij onze trainingen op maat kunnen maken voor jouw bedrijf?

Praktische informatie

  • Niveau Junior
  • Locatie N.T.B.
  • Duur 4 maanden
  • Training days 3 dagen
  • Deelnemers 6
  • Kosten €2940,- excl. BTW
Training boeken Brochure downloaden
Google reviews 4.7

Leer de trainer kennen

Maak kennis met Watze Monsma, jouw trainer voor de training Netwerken in de Zorg! Met zijn jarenlange ervaring en warme persoonlijkheid helpt Watze je om jouw netwerkvaardigheden naar een hoger niveau te tillen. Hij weet als geen ander hoe belangrijk relaties zijn in de zorgsector en begeleidt je stap voor stap om duurzaam en resultaatgericht te netwerken. Watze zorgt ervoor dat jij met vertrouwen en inzicht je netwerk uitbreidt, om zowel jouw zorgorganisatie als je cliënten te laten groeien. Samen met Watze leer je waardevolle verbindingen te maken die echt het verschil maken!

Bekijk alle trainers

Branches

Iedere sector of branche is uniek. De taal, de cultuur, de mensen en dus ook de trainingen. Daarom werkt DOOR met specialisten die eigen zijn met een branche. Het gevolg is een programma dat naadloos aansluit op de taal, cultuur, ontwikkelingen én vooral op de mensen.

  • Zorg
  • Retail
  • Handel & industrie
  • Financiële dienstverlening

Waarom het zo belangrijk is om het vakgebied goed te kennen.

Meld je aan voor deze training

Klaar om je verkoopvaardigheden te versterken? Neem dan contact met ons op.

Vul ons contact formulier in

Dan nemen wij binnen 2 werkdagen contact met jou op.

Anderen bekeken ook

Verkoop binnendienst

Leer om met impact te presenteren en jouw verhaal krachtig over te brengen.
  • Niveau Junior
  • Duur 4 maanden
  • Trainingsdagen 3 dagen
Toon training
Google reviews 4.7

Train-de-Trainer

Leer hoe je een impactvolle trainer wordt door het ontwerpen en uitvoeren van op maat gemaakte trainingsprogramma’s.
  • Niveau Junior
  • Duur 4 maanden
  • Trainingsdagen 3 dagen
Toon training
Google reviews 4.7

Telefonische acquisitie

Het praktische trainingsprogramma voor iedereen die regelmatig offertes schrijft.
  • Niveau Junior
  • Duur 2 maanden
  • Trainingsdagen 2 dagen
Toon training
Google reviews 4.7

Meer weten over deze training?

Download de brochure over Netwerken in de zorg