Het programma 'Netwerken in de zorg' is een praktijkgericht programma, waarmee je als zorg professional een duurzame plek in de keten realiseert. Met onderwerpen als het gesprek aangaan met jouw netwerkpartners, bouwen van een duurzame relatie, structuur in je netwerk en werkzaamheden, omgaan met weerstanden én de klik maken met iedere klant is dit hét programma om proactief en resultaatgericht invulling te geven aan jouw netwerk. Het programma bestaat uit online begeleiding, offline praktijktraining en coaching door jouw DOOR-professional.Â
Bij DOOR bieden we 1-op-1 coaching, speciaal gericht op het versterken van jouw unieke kwaliteiten. Onze methode is gebaseerd op leren door te doen, waarbij je door middel van praktische oefeningen zoals rollenspellen direct toepasbare vaardigheden ontwikkelt. Vanaf het begin meten we je vooruitgang, zodat je na de training precies ziet welke stappen je hebt gezet. Dit leidt tot tastbare resultaten in jouw professionele ontwikkeling.
Je werkt in de zorgsector en wilt leren hoe je jouw netwerk effectief kunt inrichten en onderhouden om duurzame relaties te creëren die zowel jou als jouw organisatie ten goede komen.
Je zoekt naar manieren om impactvolle gesprekken te voeren en jouw boodschap helder over te brengen, zodat je de juiste aandacht aan de juiste relaties kunt geven.
Je wilt leren hoe je op een klantvriendelijke manier kunt omgaan met weerstand en klachten, en hoe je deze kunt omzetten in kansen voor verbetering en groei binnen jouw netwerk.
Gesprekstechnieken toepassen om duurzame relaties op te bouwen
Jouw netwerk structureren en effectief beheren
Weerstanden herkennen en klantvriendelijk weerleggen
Jouw netwerk uitbreiden en benutten voor langdurige resultaten in de zorgketen
Je start met een persoonlijke intake met jouw leidinggevende en DOOR-trainer. Daarna krijg je toegang tot my.dooracademy.nl met jouw persoonlijke schema. Het programma bevat 3 praktijkdagen, coaching en online ontwikkeling. Je werkt in een kleine groep van maximaal vijf andere deelnemers voor optimale leerervaring. Het traject sluit je af met een feestelijke certificaatuitreiking samen met jouw leidinggevende.
In het programma ‘netwerken in de zorg’ ga je aan de slag met de volgende onderwerpen:Â
Het inrichten en structureren van jouw netwerkÂ
Het in kaart brengen en segmenteren van de relaties in jouw netwerk, helpt om op een gestructureerde manier jouw netwerkactiviteiten te plannen. Â
Aandacht op maat aan de relatieÂ
Je kunt jouw tijd en die van jouw klant maar 1 keer besteden. Daarom is het goed afwegen van de juiste aandacht bij de juiste relatie van groot belang.Â
Denken vanuit toegevoegde waardeÂ
Je bereikt het meest voor jouw netwerkpartners door te denken en handelen vanuit haar patiënt of cliënt. Hoe maak jij het zo makkelijk mogelijk voor jouw netwerkpartner? Â
Gesprekstechnieken en structurenÂ
Hoe bouw je jouw gesprekken zo op dat je de meeste impact maakt voor jouzelf, jouw organisatie en vooral voor jouw klant?  Â
Communicatie en gedragÂ
Jouw netwerkpartners zijn mensen. En in communicatie met mensen speelt gedrag een belangrijke rol. Je leert jouw gedrag en het gedrag van jouw gesprekspartner (her)kennen om op die manier vanuit jouw eigen gedrag te kunnen inspelen op dat van de ander.
Inzichtelijk maken van activiteitenÂ
Netwerken is vooral doen. Je wordt tijdens het programma geholpen om in een activiteiten ritme te komen waardoor netwerken jouw tweede natuur wordt.
Presenteren van jouw boodschap aan tafel en voor groepenÂ
Veel mensen vinden presenteren spannend. Dat is helemaal niet erg. De vraag is hoe je door de juiste voorbereiding en technieken de juiste impact maakt bij jouw klanten. Daar werk je aan! Â
Het maken van klantplannenÂ
Het maken van een plan en dit afstemmen op de doelstellingen van jouw netwerkpartners, is de basis van jouw netwerkbeheer.
Omgaan met weerstanden en met klachtenÂ
Verkopen betekent dat je werkt met mensen. Mensen hebben verwachtingen en belangen en die leiden (soms) tot weerstand in het commerciële proces. Jij werkt aan het inzichtelijk maken van en juist reageren op weerstand, altijd met de warme relatie met jouw klant in het achterhoofd.Â
Â
Strategisch, tactisch en operationeel netwerkbeheerÂ
Jij bent de spin in het web en verantwoordelijk om alle lagen van jouw organisatie en die van jouw netwerkpartner met elkaar te verbinden.Â
Netwerken in een digitale wereldÂ
Het bouwen en onderhouden van relaties is cruciaal voor een duurzaam sales bestaan, zeker ook i de zorg. Jij krijgt inzichten in hoe jij jouw netwerk uitbreidt én je netwerk benut om jouw sales ambities te realiseren.  Â
Het werven van nieuwe relaties Â
Om jouw duurzame plek in jouw netwerk te borgen, is het continue benaderen en uitbouwen van nieuwe relaties van cruciaal belang.Â
Onze trainingen zijn niet alleen persoonlijk, praktisch en energiek, maar leveren ook daadwerkelijk meetbare resultaten. We bereiken dit door onze uitgebreide ervaring en beproefde theoretische kennis toe te passen, samen met een initiële meting vóór de training. Hierdoor kunnen we de impact van onze trainingen concreet en objectief vaststellen.
Na afloop van het programma ben jij in staat om:
Jouw gedrag af te stemmen op dat van je klantenÂ
Gesprekstechnieken zo toe te passen dat deze maximale impact maken Â
Je netwerk te vergroten op basis van jouw toegevoegde waarde en die van jouw organisatieÂ
Om te gaan met weerstand en deze klantvriendelijk te weerleggen Â
Een nieuwe markt aan te boren en deze gestructureerd aandacht te geven Â
Samen met jouw netwerkpartners op zoek te gaan naar kansen en deze om te zetten in een duurzaam resultaatÂ
Absoluut, we bieden onze trainingen ook incompany aan. We passen de inhoud aan op de specifieke behoeften van jouw team en verzorgen de training op locatie. Ideaal voor bedrijven die direct resultaat willen zien.
Je kunt betalen via bankoverschrijving. Na inschrijving ontvang je een factuur. Voor maatwerk en incompany trainingen zijn flexibele betalingsopties beschikbaar.
Vooraf ontvang je alle benodigde informatie, zoals materialen of intakeformulieren. Dit zorgt ervoor dat je optimaal voorbereid aan de sessies begint.
Onze trainingen passen bij verschillende niveaus en leerstijlen. Of je nu start of al ervaren bent, we hebben een training die bij je past. Twijfel? Neem contact op voor advies.
Ja, annuleren of verzetten kan, afhankelijk van onze annuleringsvoorwaarden. Neem zo snel mogelijk contact met ons op voor de details.
Ja, wij bieden maatwerk trainingen aan die volledig zijn afgestemd op de behoeften van jouw team of organisatie. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Tijdens de training zijn er intakegesprekken, regelmatige check-ins, en een evaluatie na afloop. Voor maatwerk en incompany trajecten bieden we aanvullende contactmomenten.
Benieuwd hoe wij onze trainingen op maat kunnen maken voor jouw bedrijf?
Maak kennis met Watze Monsma, jouw trainer voor de training Netwerken in de Zorg! Met zijn jarenlange ervaring en warme persoonlijkheid helpt Watze je om jouw netwerkvaardigheden naar een hoger niveau te tillen. Hij weet als geen ander hoe belangrijk relaties zijn in de zorgsector en begeleidt je stap voor stap om duurzaam en resultaatgericht te netwerken. Watze zorgt ervoor dat jij met vertrouwen en inzicht je netwerk uitbreidt, om zowel jouw zorgorganisatie als je cliënten te laten groeien. Samen met Watze leer je waardevolle verbindingen te maken die echt het verschil maken!
Branches
Iedere sector of branche is uniek. De taal, de cultuur, de mensen en dus ook de trainingen. Daarom werkt DOOR met specialisten die eigen zijn met een branche. Het gevolg is een programma dat naadloos aansluit op de taal, cultuur, ontwikkelingen én vooral op de mensen.
Waarom het zo belangrijk is om het vakgebied goed te kennen.
Meld je aan voor deze training
Klaar om je verkoopvaardigheden te versterken? Neem dan contact met ons op.