Artikel

Rijsbergen over DOOR

Wij sprkaken met Eric Jansen, Director Operations & Logistics, Sator Holding, over de samenwerking met DOOR.

Datum: 01.04.2019

Eric over het programma

“Bij Rijsbergen hadden wij een buitendienst die de klanten in de watten legden. Maar dat was vooral overal een bakje koffie drinken. Wij wilden graag naar een betere situatie waar de portefeuilles aan klanten goed werd beheerd.

Met het programma van DOOR was het de bedoeling dat de mensen het besef kregen wat het betekent om het vak ‘Accountmanager’ uit te voeren. En ook in lastige situaties durven doorvragen in plaats van denken: ‘oh, dit is wel heel eng’. Dus is de training opgebouwd vanuit de gedachte dat ze zichzelf durven presenteren, inclusief een aantal simulaties, en dat heeft ons zeker verder gebracht.

De medewerkers hebben het programma heel verschillend ervaren. Van heel eng, tot aan nu nog steeds een beetje eng, tot aan mensen die zeiden: ‘ik vind het fantastisch, ik voel mij echt herboren’. Ook iemand die op een dwarsstraat terecht was gekomen met weinig zelfvertrouwen. Die staat nu als een volwassen vent die echt met de klant durft te praten. Dus dat is geweldig om te zien.”

Als je als bedrijf wilt professionaliseren moet je medewerkers een uitdaging geven om zich als accountmanager te ontwikkelen, zich te durven presenteren. DOOR is degene die dat bereikt. Vind je dat eng? Doe het vooral niet. Bij DOOR ontmoet je professionals, die enthousiast en gedreven zijn en die diep in de materie gaan. Waardoor er een goede relatie vanuit twee kanten ontstaat.
Rijsbergen
Eric Jansen
Rijsbergen

Resultaten

“De samenwerking met DOOR is heel dynamisch. We hebben het Train-de-Trainer programma gevolgd. Dat betekent dat onze rayonmanagers en commercieel directeur meegegaan zijn als trainers. Zij werden getraind om hun eigen mensen te trainen. Dat betekent dat het niveau van de totale club salesmedewerkers omhoog is gegaan.

Eén van de directe resultaten die zichtbaar is, zijn de regio salesmanagers die zichzelf echt durven te presenteren. De managers zoeken met hun team heel bewust de klanten op en nodigen de klanten uit om te kijken naar de toekomst van de klant. Door die gesprekken wordt de klantbetrokkenheid verhoogd en worden klanten loyaler aan Rijsbergen. Dat heeft een behoorlijke omzet flow gegeven.

Hierdoor zijn de accountmanagers partners geworden van de garagebedrijven. Ze hebben geleerd om de klanten de juiste aandacht te geven. Ik had niet verwacht dat we in zo’n korte tijd zo veel nieuwe mensen zouden hebben in de buitendienst en zo’n enorme professionalise-ringsslag zouden maken.

Het meest memorabele moment is dat de hele club zichzelf moest presenteren om zich te certificeren. Uiteindelijk heeft iedereen het gehaald. Echt iets om trots op te zijn!”

Eric over DOOR

“Als je je als bedrijf wilt professionaliseren moet je je medewerkers een uitdaging geven om zich als accountmanager te ontwikkelen, zich te durven presenteren. DOOR is degene die dat bereikt. Vind je dat eng? Doe het vooral niet.

Bij DOOR ontmoet je jonge professionals, die enthousiast en gedreven zijn, die diep in de materie gaan. Waardoor er een goede relatie vanuit twee kanten ontstaat.

Sator/Rijsbergen en DOOR hebben gemeen dat ze de beste willen zijn, innovatief willen zijn en altijd beter dan hun concurrent. Als laatste, nog belangrijker: altijd iets voor hun klant willen betekenen. 

Voor de mensen die DOOR willen gaan gebruiken, maar bang zijn om een uitdaging aan te gaan en boven zichzelf uit te willen stijgen: doe het niet.”

Rijsbergen en DOOR

Wil je meer weten over de training die Rijsbergen heeft gevolgd?

Maatwerk