Verander
om beter te worden.

Leidinggeven aan veranderingen

Klanten betalen uw salaris. Klanten geven uw organisatie een toekomst. Klanten gunnen u en uw collega’s een heerlijke vakantie. Collega’s kunnen ook klanten zijn: de zogenoemde interne klanten. Klanten zijn normale mensen: mensen zoals uzelf. Spreek daarom collega’s aan die voor de klant verzaken. Die lelijk over klanten praten. Want klanten geven u en uw collega’s werk. Zet daarom de stap naar klantgericht denken en doen. Neem deel aan het 4-dimensionale programma 'Veranderen voor de KLANT 4D'. Zo installeert u met harde resultaten de 10 stappen om definitief te veranderen voor de klant.

U oefent met …

  • De klant in alles voorop zetten
  • Visie, missie en kernwaarden verbinden aan harde resultaten
  • Een Klant AdviesTeam (KAT) formeren
  • Zorgen voor een cultuuromslag door de interne communicatie te verbeteren
  • Werken met een 5x4-veranderplan
  • Meten wat voor de klant beter kan
  • Leidinggeven, Organiseren, Coachen, Trainen (uw LOCT-gehalte)
  • VVVV&V: Vieren, Verankeren, Verbeteren, Vernieuwen & Veranderen

U leert …

  • Hoe (interne) klanten enthousiast terugkomen
  • Transparant en duidelijk met elkaar te communiceren
  • Te veranderen om beter te worden
  • Spookkosten te halveren
  • Harde resultaten te realiseren

Tien verandertips om het roer komend jaar 'echt' om te gooien

  1. Bepalen van de visie
  2. Aftrap voor de gehele organisatie
  3. Vaststellen waarden en normen
  4. Meten van de momenten van de waarheid
  5. De Team-up; onder bijzondere omstandigheden leren werken aan waarden en normen
  6. Assessment;(on)mogelijkheden van eenieder spiegelen
  7. Opstellen van een 5x4-plan
  8. Het spelen van totaalvoetbal
  9. Zelf trainen door de managers
  10. VVV&V (Verankering van Voortdurende Verbetering & Vernieuwing)

Kom elke maand bij elkaar, bespreek de resultaten en vier samen de successen.