Blogs

Waarom wij?

12-09-2016 | Geschreven door Linda Dirksen

Weet u waarom een klant voor u heeft gekozen? Als het goed is, hebt u als verkoper uw antwoord daarop klaar. Hoe vaak hebt u het echter aan uw klanten gevraagd? Pleeg nazorg uit voorzorg! Weet u waarom uw klant bij u blijft? Vooral in business-to-business gaan klanten en leveranciers langdurige relaties aan. Maar waarop zijn deze relaties gebaseerd? Koos uw klant weloverwogen voor u nadat hij... Lees verder

Ik heeft, is goed!

11-05-2016 | Geschreven door Bart van Luijk

Ik heeft, is goed! Zo nu en dan laait de discussie op tussen het ‘oude’ en ‘nieuwe’ taalgebruik. ‘je kan’ schijnt nieuw taalgebruik te zijn, terwijl ‘je kunt’ als ‘oud’ wordt gekwalificeerd. Ik weet niet beter dat ‘je kunt’ goed Nederlands is en ‘je kan’ slecht. Het schijnt om de massa te gaan, ‘je kan’ schrijft. Als de verkeerd gebruikers ervoor kiezen, wordt het vanzelf goed. Je kunt er op... Lees verder

Het assurantiebureau

31-03-2016 | Geschreven door Bart van Luijk

Fijn dat je gekomen bent. Hoe gaat het met je? Goed, en met jou? Gezien de omstandigheden redelijk wel. Vertel, wat is er met je succesvolle bedrijf aan de hand? Je gaat snel, maar ik had niets anders verwacht. Zoals je weet heb ik twintig jaar geleden dit assurantiekantoor overgenomen. Het was toen een slapende tent. Één van de eerste dingen die ik toen deed, was jou bellen voor een training... Lees verder

De aftrap als tweede stap

17-03-2016 | Geschreven door Bart van Luijk

Noot: Deze blog is een citaat uit het boek ‘Veranderen voor de klant in 12 stappen’ "Makkelijk gezegd, maar communiceren bestaat toch niet alleen uit toeters en bellen? Nee, zoals eerder gesteld, is een duidelijke communicatie van de boodschap die bij alle managers en medewerkers Acceptatie krijgt, zodat het Gedrag bij deze mensen verandert, cruciaal bij veranderen. Ik noemde het DAG... Lees verder

Uw boodschap in topvorm!

12-02-2016 | Geschreven door Kirsten Huisman

De tijd van schrijven met ganzenveer is voorbij. U wilt (en kunt!) steeds sneller positief en klantgericht reageren op uw collega’s en externe klanten. Maar welk medium kiest u? Als u een tekst schrijft is het belangrijk dat u eerst weet tegen wie u wat wilt zeggen (doelgroep en boodschap). Dan giet u uw tekst in een pakkende vorm. In de blog van januari hebt u bovendien kunnen lezen hoe u... Lees verder

Overtuigend offreren

15-01-2016 | Geschreven door Kirsten Huisman

Ziet u de offertes die uw bedrijf verstuurt? Om de puntjes op de i te zetten, is het handig om te weten hoe u opstapt van opvallend naar oogverblindend offreren. Dit leert u met Klantgericht schrijven. Grijp uw kans als u de laatste bent die de uitgaande offertes van uw bedrijf ziet. Met kleine verbeteringen laat u het voorstel vlammen. Check daarom deze vijf tips voor een opvallende offerte... Lees verder

Ideeën voor onderscheidende service

07-01-2016 | Geschreven door Bob van den Heuvel

Als serviceorganisatie doet u er alles aan om klanten tevreden te houden, contracten te verlengen en de torenhoge verwachtingen waar te maken. Verwachtingen die sales overigens vol trots aan de klant heeft gepresenteerd. U doet dit dan ook uitstekend. Uw technici zijn echte specialisten die uitblinken in kennis. De responstijden zijn afgestemd op de wens van de klant. Los daarvan wordt... Lees verder

'Koffer'

03-11-2015 | Geschreven door Bart van Luijk

De waarschuwing ‘successen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst’ is aan verkopers niet besteed. Omhooggevallen verkopers luisteren slecht en geven bij flops iedereen de schuld behalve zichzelf. Het is altijd ‘de prijs’, ‘vriendjespolitiek’ en/of ‘het verouderde assortiment’. ”Koffer” riepen wij vroeger in het verkoopteam bij dit soort excuses. Nieuwe verkopers wisten niet... Lees verder

ANWB geeft het voorbeeld

20-10-2015 | Geschreven door Bart van Luijk

Mijn vrouw en ik rijden eenzelfde merk auto: Ford. Zij een tweedehands. Ik een nieuwe. Wij zijn beiden gelukkig met onze auto’s, die bij dezelfde dealer zijn gekocht. Een nadeel is dat de dealer voor mijn vrouw net iets te ver weg is. Na de eerste beurt ging zij dan ook naar een Ford-dealer bij ons in de buurt. Tot zover niets aan de hand. Totdat ik iets doms deed. De dag voor de eerste... Lees verder

De test

20-08-2015 | Geschreven door Bart van Luijk

Tijdens de DOOR-praktijkdag ‘Klachten­management in 1 dag’ mocht ik de afsluitende spreker zijn. Vanaf half negen waren de meer dan honderd deelnemers welkom. Een verrassend ontbijt compenseerde het aanreizen. Om exact negen uur werd de praktijkdag geopend. Binnen een uur zochten de deelnemers hun eigen weg naar de verschillende trainingen en workshops. Graag zie ik zo’n massa in beweging komen... Lees verder