Artikelen

DOOR ondersteunt Olympische droom shorttrack talent Avalon Aardoom

14-12-2018 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

Op 10 december hebben shorttrack talent Avalon Aardoom, algemeen directeur van Bisnez Peter-Willem van Lindenberg en DOOR-directeur Joost Riphagen een bijzondere overeenkomst getekend. DOOR en Bisnez gaan de komende jaren Avalon ondersteunen in het waarmaken van haar Olympische droom! Extra bijzonder is dat Bisnez en DOOR het goede doel Stichting Hartekind naar voren schuiven... Lees verder

Andy Eggleston - Director Marketing and Digital, Pon Power & Pon Equipment

07-11-2018 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

(Do you want to receive the entire interview? Click here.) Pon Equipment did a two year program with DOOR® called ‘We take care of it’ to train their service employees. We spoke with Andy Eggleston, Director Marketing and Digital at Pon Power & Pon Equipment, about the program and his experiences with DOOR.  The program “We had done a big exercise in developing a brand promise.... Lees verder

Klantgerichte mentaliteit

29-10-2018 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

Klantgerichtheid = topsport Als een organisatie klantgericht werkt, gaat alles perfect, zijn de klanten tevreden en is er niemand van de medewerkers ontevreden. Een geoliede organisatie is als een topsportteam met een enthousiast en trouw klantenbestand. In veel landen wordt nog steeds het totaalvoetbal van het Nederlands voetbalelftal geroemd. In het totaalvoetbal nam elke speler automatisch... Lees verder

Spookkosten

16-10-2018 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

Ben je wel eens als kind gillend midden in de nacht wakker geworden omdat je dacht iets te horen of te zien? Een fladderend gordijn of een klappende deur was vaak de oorzaak. In jouw nachtmerrie was het een spook. De volgende dag was niets meer te zien. De verspeelde nachtrust bleek voor niets te zijn geweest. Degene die last bleef houden van spoken, sliep steeds minder, werd eerst moe en... Lees verder

Hoe kun je mensen motiveren?

04-10-2018 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

Een doordeweekse dag in het najaar. Je loopt na zessen door een straat op weg naar huis. Bijna alle winkels zijn dicht. De lichten zijn uit. Op één pand na. Het is een assurantiekantoor. Daar branden de lichten. Er heerst een ontspannen drukte. Er wordt gebeld voor het afsluiten van spaarplannen, ziektekostenverzekeringen en andere najaarsacties. Hoe komt het dat hier de lichten nog branden... Lees verder

Presenteren van de prijs

27-09-2018 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

Do’s en don’ts Nu had je zo’n plezierig gesprek met een potentiële klant, maar waarom haakt hij af als er zaken gedaan gaan worden? De meest genoemde reden voor een klant om af te haken is de prijs. Wist je dat voor slechts 17% van de prospects de prijs de ECHTE reden is? Hoe presenteer je de prijs zonder de klant af te schrikken? Een klant kan op verschillende momenten vragen... Lees verder

Klantgericht Denken & Doen

17-09-2018 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

Van 1987 tot 1997 vormden prof. dr. B. Bakker (Erasmus Universiteit) en praktijkman Bart van Luijk de redactie van de vijf door Samsom uitgegeven handboeken ‘Klantgericht Denken & Doen’. Klantgerichtheid is kijken naar de eigen organisatie met de ogen van de klant. Het is de wil om je te verplaatsen in de klant. De definitie van klantgerichtheid is even gevaarlijk als simpel: ‘klanten... Lees verder

Fikret Sinan - Supervisor Klantenservice, IAK Verzekeringen

05-09-2018 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

(Wilt u het hele interview ontvangen? Klik hier) Joey Brouns heeft namens DOOR® een trainingsprogramma opgezet bij IAK Verzekeringen. Afgelopen januari is dat programma succesvol afgesloten. Wij spraken met Fikret Sinan, Supervisor Klantenservice bij IAK Verzekeringen over het programma en zijn ervaringen met DOOR®. Het programma “Voordat DOOR® werd ingeschakeld hadden wij... Lees verder

DOOR® als Erkend leerbedrijf

09-08-2018 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

Studenten verdienen de beste stage of leerbaan! Voor het praktijkgedeelte van verschillende opleidingen zoeken mbo-studenten een stage of leerbaan bij een Erkend Leerbedrijf. Met trots mag medegedeeld worden dat de status van DOOR Training & Coaching als Erkend leerbedrijf is verlengd. De Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) wijst erkenningen toe aan leerbedrijven... Lees verder

Positief rondpraten

02-08-2018 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

Een belangrijk onderdeel van de totale klantbenadering is het ‘Positief Rond Praten’. Hiervoor is een organisatie nodig die er alles aan doet om als team en individueel commercieel beter te worden. Het Positief Rond Praten is, evenals het leven zelf, een relationele bezigheid. Dat wil zeggen: U opereert altijd te midden van een omgeving, te midden van mensen, te midden van relaties. U staat nooit... Lees verder