Artikelen

Netwerken is net werken

22-11-2017 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

In de vele verenigingen en businessclubs, die Europa herbergt, schuiven mensen aan met een commerciële taak. Zij behoren contacten met andere mensen te leggen, want verkopen is hun vak. Toch gebeurt ‘met contact leggen’ (te)weinig. De kunst van het netwerken en met name het B2B-netwerken is veel mensen niet gegeven. Maak op elke bijeenkomst waar u komt, LOL: Leren van anderen... Lees verder

De informatie-explosie

16-11-2017 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

De klant is een mens. Met 24 uur in een etmaal. Waarvan hij circa 8 uur slaapt, 8 uur werkt, 2 uur in de file zit, 1 uur met zijn kinderen speelt, 1 uur televisie kijkt, 30 minuten zijn mail doorneemt, 30 minuten besteedt aan persoonlijke hygiëne, en de andere 3 uur minder bestemde dingen doet. Dat patroon is sinds 2008 niet echt fundamenteel gewijzigd. Wat wel is gewijzigd, is het aanbod van... Lees verder

Spookkosten

02-11-2017 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

Bent u wel eens als kind gillend midden in de nacht wakker geworden omdat u dacht iets te horen of te zien? Een fladderend gordijn of een klappende deur was vaak de oorzaak. In uw nachtmerrie was het een spook. De volgende dag was niets meer te zien. De verspeelde nachtrust bleek voor niets te zijn geweest. Degene die last bleef houden van spoken, sliep steeds minder, werd eerst moe en later ziek... Lees verder

Motiveren

26-10-2017 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

Een doordeweekse dag in het najaar. U loopt na zessen door een straat op weg naar huis. Bijna alle winkels zijn dicht. De lichten zijn uit. Op één pand na. Het is een assurantiekantoor. Daar branden de lichten. Er heerst een ontspannen drukte. Er wordt gebeld voor het afsluiten van spaarplannen, ziektekostenverzekeringen en andere najaarsacties. Hoe komt het dat hier de lichten nog branden,... Lees verder

Positief rondpraten

12-10-2017 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

Een belangrijk onderdeel van de totale klantbenadering is het ‘Positief Rond Praten’. Hiervoor is een organisatie nodig die er alles aan doet om als team en individueel commercieel beter te worden. Het Positief Rond Praten is, evenals het leven zelf, een relationele bezigheid. Dat wil zeggen: U opereert altijd te midden van een omgeving, te midden van mensen, te midden van relaties. U staat nooit... Lees verder

Geef klanten een AAAI

28-09-2017 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

‘Klanten zijn ook maar mensen’. In deze ironie ligt waarheid. Uw gedrag tegenover andere mensen speelt een beslissende rol in uw werk. Graag met mensen omgaan, vruchtbaar met hen samen-werken, staat gelijk aan hen een AAAI geven: Aandacht voor mensen Accuratesse in benadering Afspraken nakomen Initiatief nemen. Door een AAAI te geven kunt u klanten helpen bij het oplossen van... Lees verder

Klantgerichte mentaliteit

21-09-2017 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

Klantgerichtheid = topsport Als een organisatie klantgericht werkt, gaat alles perfect, zijn de klanten tevreden en is er niemand van de medewerkers ontevreden. Een geoliede organisatie is als een topsportteam met een enthousiast en trouw klantenbestand. In veel landen wordt nog steeds het totaalvoetbal van het Nederlands voetbalelftal geroemd. In het totaalvoetbal nam elke speler automatisch... Lees verder

Presenteren van de prijs

21-09-2017 | Geschreven door DOOR Training & Coaching

  Do’s en don’ts Nu had u zo’n plezierig gesprek met een potentiële klant, maar waarom haakt hij af als er zaken gedaan gaan worden? De meest genoemde reden voor een klant om af te haken is de prijs. Wist u dat voor slechts 17% van de prospects de prijs de ECHTE reden is?   Hoe presenteert u de prijs zonder de klant af te schrikken? Een klant kan op verschillende... Lees verder

Tweede 'Masterclass Klantgerichtheid in de Zorg'!

14-09-2017 | Geschreven door Watze Monsma

Vanwege het overweldigende succes (wat beloond werd met een waardering van een 9.5) van de eerste 'Masterclass Klantgerichtheid in de Zorg’, wordt er een tweede masterclass georganiseerd! Op donderdag 30 november 2017 wordt je door het DOOR-zorgteam meegenomen hoe jij jouw relatiebeheer professioneel en succesvol kunt inrichten, hoe jij echte toegevoegde waarde kunt... Lees verder